Customer-oriented marketing (5 cr)
Code: LT00AA93-3078
General information
Enrollment
14.08.2024 - 08.09.2024
Timing
02.09.2024 - 17.11.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Business
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Turvallisuusala
Teachers
- Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Marja-Leena Koskinen
Groups
-
TUSA24SPBusiness Management, safety and security, full-time studies
- 04.09.2024 12:00 - 16:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3078
- 11.09.2024 12:00 - 16:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3078
- 25.09.2024 12:00 - 16:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3078
- 09.10.2024 12:00 - 16:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3078
- 16.10.2024 12:00 - 16:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3078
Objective
You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.
Content
What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?
Opiskelumateriaali
Business and entrepreneurship, Financial accounting, Customer insight and customer service
Yksilölliset oppimisväylät
Osittain monimuotototeutuksena toteutettava opintojakso, johon sisältyy sekä itsenäistä työskentelyä että lähiopetusta. Opintojaksoon saattaa kuulua ryhmätöitä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimistehtäviä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Further information
Opettaja:
Markkinoinnin lehtori Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi
Evaluation scale
1-5