Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3078
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.08.2024 - 08.09.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 17.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Turvallisuusalan koulutus
Opettaja
- Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja
Marja-Leena Koskinen
Ryhmät
-
TUSA24SPTradenomikoulutus, turvallisuusala
- 04.09.2024 12:00 - 16:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3078
- 11.09.2024 12:00 - 16:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3078
- 25.09.2024 12:00 - 16:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3078
- 09.10.2024 12:00 - 16:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3078
- 16.10.2024 12:00 - 16:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3078
Tavoitteet
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Sisältö
Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Opiskelumateriaali
Bergström-Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita 2021.
Opintojaksoalustalle linkitetyt luentotallenteet ja muut sähköiset aineistot.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Osittain monimuotototeutuksena toteutettava opintojakso, johon sisältyy sekä itsenäistä työskentelyä että lähiopetusta. Opintojaksoon saattaa kuulua ryhmätöitä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimistehtäviä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opettaja:
Markkinoinnin lehtori Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi
Arviointiasteikko
1-5