Skip to main content

Customer-oriented marketing (5 cr)

Code: LT00AA93-3079

General information


Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

08.01.2024 - 31.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 60

Degree programmes

  • Degree Programme in Data Analytics

Teachers

  • Katariina Palmu

Teacher in charge

Katariina Palmu

Groups

  • DAKV23SV
    Data analytics, online studies
  • 12.01.2024 09:00 - 10:30, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079
  • 12.01.2024 10:40 - 12:10, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079
  • 09.02.2024 09:00 - 10:30, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079
  • 09.02.2024 10:40 - 12:10, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079
  • 22.03.2024 09:00 - 10:30, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079
  • 22.03.2024 10:40 - 12:10, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079
  • 05.04.2024 09:00 - 10:30, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079
  • 05.04.2024 10:40 - 12:10, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079

Objective

You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?

Opiskelumateriaali

Bergström, S. ja Leppänen, A. 2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing Oy
Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijat tutustuvat opintojaksolla tarkemmin ainakin yhden yrityksen markkinointiin ja sen suunnitteluun.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson oppimistehtävät suoritetaan Learn-alustalla. Tehtävien suoritusaikataulu on esitetty alustallla.

Opiskelijan työmäärä

n. 135 tuntia opiskelijan työtä.

Toteutuksen osien kuvaus

Yksi opintojakso on mahdollista toteuttaa Datalabrassa.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan arvosanalla 0-5. Opintojakso koostuu erilaisista oppimistehtävistä. Oppimistehtävien arviointiperusteet julkaistaan opintojakson Learn-alustalla. Hyväksytty arviointi edellyttää tehtävien tekemistä hyväksytysti annettujen määräaikojen aikana.