Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3079
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
08.01.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Data-analytiikan koulutus
Opettaja
- Katariina Palmu
Vastuuopettaja
Katariina Palmu
Ryhmät
-
DAKV23SVData-analytiikka, verkkototetus
- 12.01.2024 09:00 - 10:30, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079
- 12.01.2024 10:40 - 12:10, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079
- 09.02.2024 09:00 - 10:30, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079
- 09.02.2024 10:40 - 12:10, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079
- 22.03.2024 09:00 - 10:30, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079
- 22.03.2024 10:40 - 12:10, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079
- 05.04.2024 09:00 - 10:30, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079
- 05.04.2024 10:40 - 12:10, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079
Tavoitteet
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Sisältö
Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Opiskelumateriaali
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing Oy
Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskelijat tutustuvat opintojaksolla tarkemmin ainakin yhden yrityksen markkinointiin ja sen suunnitteluun.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakson oppimistehtävät suoritetaan Learn-alustalla. Tehtävien suoritusaikataulu on esitetty alustallla.
Opiskelijan työmäärä
n. 135 tuntia opiskelijan työtä.
Toteutuksen osien kuvaus
Yksi opintojakso on mahdollista toteuttaa Datalabrassa.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 0-5. Opintojakso koostuu erilaisista oppimistehtävistä. Oppimistehtävien arviointiperusteet julkaistaan opintojakson Learn-alustalla. Hyväksytty arviointi edellyttää tehtävien tekemistä hyväksytysti annettujen määräaikojen aikana.