Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3079

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.11.2023 - 17.11.2023

Ajoitus

08.01.2024 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Data-analytiikan koulutus

Opettaja

  • Katariina Palmu

Vastuuopettaja

Katariina Palmu

Ryhmät

  • DAKV23SV
    Data-analytiikka, verkkototetus
  • 12.01.2024 09:00 - 10:30, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079
  • 12.01.2024 10:40 - 12:10, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079
  • 09.02.2024 09:00 - 10:30, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079
  • 09.02.2024 10:40 - 12:10, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079
  • 22.03.2024 09:00 - 10:30, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079
  • 22.03.2024 10:40 - 12:10, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079
  • 05.04.2024 09:00 - 10:30, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079
  • 05.04.2024 10:40 - 12:10, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3079

Tavoitteet

Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.

Sisältö

Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?

Opiskelumateriaali

Bergström, S. ja Leppänen, A. 2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing Oy
Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijat tutustuvat opintojaksolla tarkemmin ainakin yhden yrityksen markkinointiin ja sen suunnitteluun.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakson oppimistehtävät suoritetaan Learn-alustalla. Tehtävien suoritusaikataulu on esitetty alustallla.

Opiskelijan työmäärä

n. 135 tuntia opiskelijan työtä.

Toteutuksen osien kuvaus

Yksi opintojakso on mahdollista toteuttaa Datalabrassa.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan arvosanalla 0-5. Opintojakso koostuu erilaisista oppimistehtävistä. Oppimistehtävien arviointiperusteet julkaistaan opintojakson Learn-alustalla. Hyväksytty arviointi edellyttää tehtävien tekemistä hyväksytysti annettujen määräaikojen aikana.