Customer-orientation in digital service design (5 cr)
Code: SP00EN40-3002
General information
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
08.01.2024 - 24.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
20 % Contact teaching, 80 % Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Digitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla (ylempi amk)
Teachers
- Päivi Lifflander
- Marko Issakainen
- Tiia Laukkanen
Teacher in charge
Päivi Lifflander
Groups
-
DISA23SYDigital Services in Social and Health Care, master studies
- 18.01.2024 12:30 - 15:45, Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3002
- 15.02.2024 12:30 - 15:45, Asiakaslähtöisyys sähkösiten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3002
- 12.03.2024 12:30 - 14:00, Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3002
- 12.03.2024 14:15 - 15:45, Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3002
- 19.04.2024 12:30 - 15:00, Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3002
- 21.05.2024 08:15 - 11:45, Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3002
Objective
You are able to structure and assess the current state and future needs of e-services of the population of an area.
You are able to consider and evaluate the service needs of different customer groups when designing e-services.
You know how to design customer-oriented and customer-generating e-services taking into account the requirements of interaction and communication as well as visuality and support needs.
You know how to use e-services as a tool for group and individual counselling.
Content
How do you structure and assess the current state and future needs of e-services?
How to assess and take into account the accessibility of different customer groups (such as cognitive, physical, affective, mental, social and behavioral characteristics) in the desing of e-services?
What is customer value? How are customer-oriented electronic services designed for different methods of interaction, communication, visuals and technical support needs?
What electronic tools can be used in group and individual counselling? What issues should be considered in e-counselling?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali on kuvattu oppimisalustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen väylä: Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työhön integroituva väylä: opintojakson tehtäviä voi soveltaa työtehtäviisi.
Aikaisemman osaamisen tunnistaminen: YAMK-tasoinen vastaava suoritus voidaan hyväksilukea. Ole yhteydessä vastuuopettajaan ennen opintojakson alkua.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla voi olla työelämäyhteistyönä asiantuntijavierailuja.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla on oppimistehtäviä, jotka tulee tehdä toteutuksella ilmoitettuina aikoina.
Kansainvälinen yhteistyö
Opintojaksolla voi olla englanninkielistä materiaalia.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Opiskelijan on mahdollisuus suunnitella työskentelynsä siten, että kuormitus jakaantuu tasaisesti.
Toteutuksen osien kuvaus
Toteutuksen osat kuvattu oppimisalustalla.
Further information
Oppimisalustalla on aloitukseen tarvittava informaatio. Opintojakson vastuuopettaja on Päivi Lifflander.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakson oppimistehtävät arvioidaan hyväksyttävää/täydennettävää/hylätty ja hyväksytty taso on T1. Kaksi tehtävää arvioidaan numeraalisesti 0-5 ja hyväksytty taso on T1. Kaikki tehtävät tulee olla suoritettuna ennen toteutusajan päättymistä.
Arviointiperusteina YAMK-arviointikriteerit.