Customer-orientation in digital service design (5 cr)
Code: SP00EN40-3002
General information
- Enrollment
-
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
08.01.2024 - 24.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Digital Services in Healthcare and Social Services, master studies
- Teachers
- Päivi Lifflander
- Marko Issakainen
- Tiia Laukkanen
- Teacher in charge
- Päivi Lifflander
- Groups
-
DISA23SYDigital Services in Social and Health Care, master studies
- Course
- SP00EN40
Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 6 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 19.04.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3002 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 21.05.2024 time 08:15 - 11:45 (3 h 30 min) |
Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3002 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
You are able to structure and assess the current state and future needs of e-services of the population of an area.
You are able to consider and evaluate the service needs of different customer groups when designing e-services.
You know how to design customer-oriented and customer-generating e-services taking into account the requirements of interaction and communication as well as visuality and support needs.
You know how to use e-services as a tool for group and individual counselling.
Content
How do you structure and assess the current state and future needs of e-services?
How to assess and take into account the accessibility of different customer groups (such as cognitive, physical, affective, mental, social and behavioral characteristics) in the desing of e-services?
What is customer value? How are customer-oriented electronic services designed for different methods of interaction, communication, visuals and technical support needs?
What electronic tools can be used in group and individual counselling? What issues should be considered in e-counselling?
Course material
Opiskelumateriaali on kuvattu oppimisalustalla.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen väylä: Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työhön integroituva väylä: opintojakson tehtäviä voi soveltaa työtehtäviisi.
Aikaisemman osaamisen tunnistaminen: YAMK-tasoinen vastaava suoritus voidaan hyväksilukea. Ole yhteydessä vastuuopettajaan ennen opintojakson alkua.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla voi olla työelämäyhteistyönä asiantuntijavierailuja.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla on oppimistehtäviä, jotka tulee tehdä toteutuksella ilmoitettuina aikoina.
International cooperation
Opintojaksolla voi olla englanninkielistä materiaalia.
Student workload
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Opiskelijan on mahdollisuus suunnitella työskentelynsä siten, että kuormitus jakaantuu tasaisesti.
Course part description
Toteutuksen osat kuvattu oppimisalustalla.
Further information
Oppimisalustalla on aloitukseen tarvittava informaatio. Opintojakson vastuuopettaja on Päivi Lifflander.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakson oppimistehtävät arvioidaan hyväksyttävää/täydennettävää/hylätty ja hyväksytty taso on T1. Kaksi tehtävää arvioidaan numeraalisesti 0-5 ja hyväksytty taso on T1. Kaikki tehtävät tulee olla suoritettuna ennen toteutusajan päättymistä.
Arviointiperusteina YAMK-arviointikriteerit.