Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa (5 op)
Toteutuksen tunnus: SP00EN40-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
08.01.2024 - 24.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan koulutusyksikkö
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Digitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla (ylempi amk)
Opettaja
- Päivi Lifflander
- Marko Issakainen
- Tiia Laukkanen
Vastuuopettaja
Päivi Lifflander
Ryhmät
-
DISA23SYDigitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla, ylempi amk
- 18.01.2024 12:30 - 15:45, Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3002
- 15.02.2024 12:30 - 15:45, Asiakaslähtöisyys sähkösiten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3002
- 12.03.2024 12:30 - 14:00, Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3002
- 12.03.2024 14:15 - 15:45, Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3002
- 19.04.2024 12:30 - 15:00, Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3002
- 21.05.2024 08:15 - 11:45, Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3002
Tavoitteet
Osaat jäsentää ja arvioida alueen väestön sähköisten palveluiden nykytilaa ja tulevaisuuden tarpeita
Osaat huomioida ja arvioida erilaisten asiakasryhmien palvelutarpeita sähköisten palveluiden suunnittelussa
Osaat suunnitella asiakaslähtöisiä ja asiakasarvoa tuottavia sähköisiä palveluita huomioiden vuorovaikutuksen ja viestinnän ja visuaalisuuden vaatimukset ja tuen tarpeet
Osaat hyödyntää sähköisiä palveluita ryhmä- ja yksilöohjauksen välineenä
Sisältö
Millä menetelmillä jäsennät ja arvioit organisaation sähköisten palveluiden nykytilaa ja tulevaisuuden tarpeita?
Miten arvioidaan ja huomioidaan erilaisten asiakasryhmien (kuten kognitiiviset, fyysiset, affektiiviset, psyykkiset ja sosiaaliset ja käyttäytymisen erityispiirteet) saavutettavuutta sähköisten palveluiden suunnittelussa.
Mitä on asiakasarvo ja miten asiakaslähtöisiä sähköisiä palveluita suunnitellaan huomioiden erilaiset vuorovaikutustavat, viestintä, visuaalisuus ja teknisen tuen tarpeet?
Millaisia sähköisiä välineitä voidaan hyödyntää ryhmä- ja yksilöohjauksessa ja mitä asioita etäohjauksessa tulee huomioida?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali on kuvattu oppimisalustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen väylä: Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työhön integroituva väylä: opintojakson tehtäviä voi soveltaa työtehtäviisi.
Aikaisemman osaamisen tunnistaminen: YAMK-tasoinen vastaava suoritus voidaan hyväksilukea. Ole yhteydessä vastuuopettajaan ennen opintojakson alkua.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla voi olla työelämäyhteistyönä asiantuntijavierailuja.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla on oppimistehtäviä, jotka tulee tehdä toteutuksella ilmoitettuina aikoina.
Kansainvälinen yhteistyö
Opintojaksolla voi olla englanninkielistä materiaalia.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Opiskelijan on mahdollisuus suunnitella työskentelynsä siten, että kuormitus jakaantuu tasaisesti.
Toteutuksen osien kuvaus
Toteutuksen osat kuvattu oppimisalustalla.
Lisätietoja opiskelijoille
Oppimisalustalla on aloitukseen tarvittava informaatio. Opintojakson vastuuopettaja on Päivi Lifflander.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson oppimistehtävät arvioidaan hyväksyttävää/täydennettävää/hylätty ja hyväksytty taso on T1. Kaksi tehtävää arvioidaan numeraalisesti 0-5 ja hyväksytty taso on T1. Kaikki tehtävät tulee olla suoritettuna ennen toteutusajan päättymistä.
Arviointiperusteina YAMK-arviointikriteerit.