Skip to main content

Customer-orientation in digital service design (5 cr)

Code: SP00EN40-3002

General information


Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2024 - 24.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Digital Services in Healthcare and Social Services, master studies
Teachers
Päivi Lifflander
Marko Issakainen
Tiia Laukkanen
Teacher in charge
Päivi Lifflander
Groups
DISA23SY
Digital Services in Social and Health Care, master studies
Course
SP00EN40

Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 6 h 0 min.

Time Topic Location
Fri 19.04.2024 time 12:30 - 15:00
(2 h 30 min)
Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3002
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Tue 21.05.2024 time 08:15 - 11:45
(3 h 30 min)
Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3002
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Changes to reservations may be possible.

Objective

You are able to structure and assess the current state and future needs of e-services of the population of an area.
You are able to consider and evaluate the service needs of different customer groups when designing e-services.
You know how to design customer-oriented and customer-generating e-services taking into account the requirements of interaction and communication as well as visuality and support needs.
You know how to use e-services as a tool for group and individual counselling.

Content

How do you structure and assess the current state and future needs of e-services?
How to assess and take into account the accessibility of different customer groups (such as cognitive, physical, affective, mental, social and behavioral characteristics) in the desing of e-services?
What is customer value? How are customer-oriented electronic services designed for different methods of interaction, communication, visuals and technical support needs?
What electronic tools can be used in group and individual counselling? What issues should be considered in e-counselling?

Course material

Opiskelumateriaali on kuvattu oppimisalustalla.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen väylä: Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Työhön integroituva väylä: opintojakson tehtäviä voi soveltaa työtehtäviisi.

Aikaisemman osaamisen tunnistaminen: YAMK-tasoinen vastaava suoritus voidaan hyväksilukea. Ole yhteydessä vastuuopettajaan ennen opintojakson alkua.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla voi olla työelämäyhteistyönä asiantuntijavierailuja.

Timing of exams and assignments

Opintojaksolla on oppimistehtäviä, jotka tulee tehdä toteutuksella ilmoitettuina aikoina.

International cooperation

Opintojaksolla voi olla englanninkielistä materiaalia.

Student workload

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Opiskelijan on mahdollisuus suunnitella työskentelynsä siten, että kuormitus jakaantuu tasaisesti.

Course part description

Toteutuksen osat kuvattu oppimisalustalla.

Further information

Oppimisalustalla on aloitukseen tarvittava informaatio. Opintojakson vastuuopettaja on Päivi Lifflander.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson oppimistehtävät arvioidaan hyväksyttävää/täydennettävää/hylätty ja hyväksytty taso on T1. Kaksi tehtävää arvioidaan numeraalisesti 0-5 ja hyväksytty taso on T1. Kaikki tehtävät tulee olla suoritettuna ennen toteutusajan päättymistä.
Arviointiperusteina YAMK-arviointikriteerit.

Go back to top of page