Skip to main content

Leadership and management in digital service processes (5 cr)

Code: SP00EN42-3002

General information


Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

02.09.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Digitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla (ylempi amk)

Teachers

  • Päivi Lifflander
  • Maijaterttu Tiainen

Teacher in charge

Päivi Lifflander

Groups

  • DISA23SY
    Digital Services in Social and Health Care, master studies
  • 06.09.2024 08:15 - 11:45, Digitaalisten palveluprosessien johtaminen SP00EN42-3002
  • 03.10.2024 12:30 - 15:45, Digitaalisten palveluprosessien johtaminen SP00EN42-3002
  • 12.11.2024 08:15 - 11:45, Digitaalisten palveluprosessien johtaminen SP00EN42-3002
  • 02.12.2024 12:30 - 14:00, Digitaalisten palveluprosessien johtaminen SP00EN42-3002
  • 03.12.2024 08:15 - 11:45, Digitaalisten palveluprosessien johtaminen SP00EN42-3002

Objective

You can design, assess and lead the operation of people and groups in the change processes of digital services.
You can assess and analyze customership components in the development and management of digital service processes.
You can utilize the tools of customership management in managing and developing digital service processes.
You can utilize various tools promoting productivity, quality and customer experience in the development and management of digital services processes.

Content

How can the theories relating to management of change be utilised in developing digital service processes?
What does the successful change process require and enable in the development and management of digital service processes?
How can the customerships and customer experience be assessed in developing digital service processes?
How is quality and productivity improved, maintained, evaluated and utilized in the service processes producing customer value?
How can the tools of the customership management be utilised in management of the digital service processes?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjaisessa väylässä ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen, jotka järjestetään kuukausittain vuorovaikutteisella Teams-etäyhteydellä. Lähiopetus 20 tuntia (Teams-yhteydellä kotikoneelta) sekä itsenäinen opiskelu 105 tuntia. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien verkko-oppimistehtävien ja verkkokeskustelujen mukaan.


Työhön integroidussa väylässä

Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona
* ei ole käytössä

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson aikana asiantuntijoiden vierailu ja TKI-projektiin osallistuminen mahdollista.

Tentit ja muut määräajat

Ajastetut verkkotehtävät ovat Learn-alustalla. Niissä noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä ja lähteiden merkinnässä Xamkin lähdemerkintäohjetta.

Kansainvälinen yhteistyö

Opintojaksolla ei ole kansainvälisen yhteistyön tavoitteita.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Voit vaikuttaa työmäärääsi aikatauluttamalla tehtävät.

Further information

Opintojakson opettajat Anna Makkonen ja Päivi Lifflander. Vastuuopettaja Päivi Lifflander, etunimi.sukunimi[et]xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

YAMK-arvioinnin perusteet, taso 7.