Digital marketing communications (5 cr)
Code: LT00EB10-3004
General information
Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Timing
23.09.2024 - 14.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Marja-Leena Koskinen
Groups
-
LTMI22SVBBusiness Management, online studies
-
LTMI22SMBusiness Management, part-time studies
-
LTMI22SVABusiness Management, online studies
- 23.09.2024 15:00 - 15:45, Digimarkkinointi LT00EB10-3004
Objective
You can describe key processes and factors in digital business.
You can describe how customers’ purchasing process, customer experience and customer loyalty can be supported by means of digital marketing.
You can assess and develop the functionality of an organization’s digital marketing from the user-driven viewpoint.
You can evaluate the role of content and channel decisions as essential parts of an organization’s digital marketing.
Content
What is the role and importance of digital marketing as part of a company’s digital business; what are the components of digital marketing?
How can customers’ purchasing and decision making process be supported by means of digital marketing?
What is a well-functioning website of a company like and how is customer traffic generated and measured?
What is a well-functioning online store like: layout, usability, implementation and legal rules?
How to support digital business by search engine marketing?
Opiskelumateriaali
Opintojaksoalustalle linkitetyt luentotallenteet ja muut sähköiset aineistot.
Yksilölliset oppimisväylät
Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei pakollisia ryhmätöitä.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti, eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Mahdollisesti tallenteita asiantuntijaluennoista.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Further information
Opettaja:
Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing 5 ECTS credits
Customer insight and customer experience 5 ECTS credits