Digimarkkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00EB10-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
23.09.2024 - 14.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja
Marja-Leena Koskinen
Ryhmät
-
LTMI22SVBLiiketalous, verkkototeutus
-
LTMI22SMLiiketalous, monimuoto
-
LTMI22SVALiiketalous, verkkototeutus
- 23.09.2024 15:00 - 15:45, Digimarkkinointi LT00EB10-3004
Tavoitteet
Osaat kuvata digiliiketoiminnan avainprosessit ja osatekijät.
Osaat kuvata miten asiakkaiden ostoprosessia, asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta voidaan tukea digimarkkinoinnin keinoin.
Osaat arvioida ja kehittää organisaation digimarkkinointiin liittyvien ratkaisujen toimivuutta ja käyttäjälähtöisyyttä.
Osaat arvioida sisällön ja kanavavalintojen merkitystä keskeisenä osana organisaation digimarkkinointia.
Sisältö
Mikä on digimarkkinoinnin rooli ja merkitys osana yrityksen digiliiketoimintaa ja mitä osa-alueita siihen kuuluu?
Miten asiakkaiden osto- ja päätöksentekoprosessia tuetaan digimarkkinoinnin keinoin?
Millaiset ovat yrityksen toimivat verkkosivut ja miten kävijäliikennettä luodaan ja mitataan?
Millainen on toimiva verkkokauppa: ulkoasu, käytettävyys, toteuttaminen ja juridiset säännöt?
Miten hakukonemarkkinoinnin avulla voidaan tukea yrityksen digiliiketoimintaa?
Opiskelumateriaali
Opintojaksoalustalle linkitetyt luentotallenteet ja muut sähköiset aineistot.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei pakollisia ryhmätöitä.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti, eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Mahdollisesti tallenteita asiantuntijaluennoista.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opettaja:
Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op