Skip to main content

Client-oriented evaluation and development of social and health services (5 cr)

Code: SJ00DU99-3008

General information


Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

01.08.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Master's Degree Programme in Development and Leadership in Health Care and Social Services

Teachers

  • Päivi Lifflander
  • Johanna Hirvonen

Groups

  • SJMI24KY
    Development and Leadership in Health Care and Social Services, master studies
  • 04.09.2024 08:15 - 11:45, Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008
  • 04.09.2024 12:30 - 16:15, Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008
  • 05.09.2024 12:30 - 14:15, Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008
  • 02.10.2024 12:30 - 16:15, Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008
  • 07.11.2024 12:30 - 14:15, Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008
  • 05.12.2024 08:15 - 10:00, Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008
  • 05.12.2024 10:15 - 11:45, Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008

Objective

You can develop and evaluate customer-oriented social and health services and methods in cooperation with different actors. 
You can use foresight data and information in the development of services. 
You can apply quality management methods and processes to the evaluation and development of client-oriented services. 
You can reform and carry out customer-oriented services as part of strategic management.

Content

What does customer orientation mean in the development of services and how do you collect and evaluate this data and information?
How do you use development and evaluation methods in social and health services?
How do you reform and carry out customer-oriented services as part of strategic management?
How do you use foresight data and information in the development of services?

Opiskelumateriaali

Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopiskeluun osallistuminen Teams-ympäristössä, ennakko- ja välitehtävän tekeminen sekä, työelämälähtöinen palvelujen arviointiin ja kehittämiseen liittyvä kehittämistehtävä ja loppuseminaari

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämään kytkeytyvä kehittämistehtävä (3 op)

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksoon ei sisälly tenttiä.

Opiskelijan työmäärä

Lähiopetus 20 tuntia (sisältäen joulukuussa 2024 pidettävän loppuseminaarin, 4 tuntia), ennakko- ja välitehtävä, 2 op sekä kehittämistehtävä 3 op

Further information

Opintojakson opettajat: Johanna Hirvonen (johanna.hirvonen@xamk.fi) sekä Päivi Lifflander (paivi.lifflander@xamk.fi). Infoviesti opintojakson aloituksesta ja opintojakson Learn-alustalle kirjautumisesta sekä ennakkotehtävä lähetetään opiskelijoille sähköpostitse tiedoksi ennen opintojakson aloitusta.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Ylemmän amk tutkinnon arviointikehikon mukaisesti (taso 3). Arvosana 1-5.
Osaat
a) hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa sosiaali-, terveys- ja kuntoutuspalveluista laaja-alaisesti
b) ratkaista vaativia palvelujen asiakaslähtöisyyteen liittyviä ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa
d) vastata ja kehittää palvelujen asiakaslähtöisyyttä itsenäisesti.