Sports entrepreneurship (5 cr)
Code: LI00EH52-3004
General information
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
08.01.2024 - 17.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Physical Education
Teachers
- Jouni Korhonen
Teacher in charge
Vesa Väänänen
Groups
-
LISA22SPPhysical Education, full-time studies
- 10.01.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004
- 17.01.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004
- 24.01.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004
- 31.01.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004
- 07.02.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004
- 14.02.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004
- 21.02.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004
- 06.03.2024 08:30 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004
- 13.03.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004
- 20.03.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004
- 27.03.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004
- 03.04.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004
- 10.04.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004
- 17.04.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004
- 24.04.2024 08:30 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004
Objective
You know what kind of sports companies, products and services there are.
You know the basics of entrepreneurship, company forms and the process of establishing a company.
You can draw up a business plan.
Content
What kind of sports services, products and companies are there on the market?
How do you establish a company and draw up a business plan?
What should be considered when pricing and marketing products?
Opiskelumateriaali
Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin
TKI ja työelämäyhteistyö
Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita
Tentit ja muut määräajat
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Students can
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with customers, users and target groups.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Assessment methods and criteria
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.