Siirry suoraan sisältöön

Liikuntayrittäjyys (5 op)

Toteutuksen tunnus: LI00EH52-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
08.01.2024 - 17.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(Liikunnan ja kuntoutuksen koulutusyksikkö)
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Liikunnanohjaajakoulutus
Opettajat
Jouni Korhonen
Vastuuopettaja
Vesa Väänänen
Ryhmät
LISA22SP
Liikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus
Opintojakso
LI00EH52

Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 11 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 10.04.2024 klo 08:15 - 12:00
(3 t 45 min)
Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004
IOP
Ke 17.04.2024 klo 08:15 - 12:00
(3 t 45 min)
Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004
SA418 Byod-/teorialuokka
Ke 24.04.2024 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004
SA418 Byod-/teorialuokka
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Tiedät, millaisia alaan liittyviä yrityksiä, tuotteita ja palveluja on.
Tiedät perusteet yrittäjyydestä, yritysmuodoista ja yrityksen perustamisprosessin vaiheista.
Osaat laatia liiketoimintasuunnitelman.

Sisältö

Millaisia liikunta-alan yrityksiä ja -tuotteita on markkinoilla tarjolla?
Miten yritys perustetaan?
Miten liiketoimintasuunnitelma laaditaan?
Mitä tuotteiden hinnoittelussa ja markkinoinnissa tulee ottaa huomioon?

Opiskelumateriaali

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin

TKI ja työelämäyhteistyö

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.

Siirry alkuun