Skip to main content

Customer understanding and service culture skills (5 cr)

Code: MR00FD71-3003

General information


Enrollment
07.04.2025 - 21.04.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.08.2025 - 19.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Tourism and Service Business
Teacher in charge
Laura Pulkkinen
Groups
MRAMI25SM
Tourism and hospitality, part-time studies.
Course
MR00FD71
No reservations found for realization MR00FD71-3003!

Objective

You can identify the basics of customer behaviour.
You understand the importance of customer experience in the tourism and hospitality business.
You know the technological solutions to support customer experience.
You know the elements of service quality and understand the importance of quality for the customer and for the success of the company.
You are able to apply hospitality as a key value in the tourism and hospitality industry.

Content

What factors influence customer behaviour in the tourism and hospitality sector?
What is buying behaviour and what stages does it include?
What is customer experience and how can it be modelled?
What is the role of customer experience in business?
What are the technological solutions to support customer experience?
What are the elements of service quality and what constitutes a quality service experience?
How do you apply hospitality in different service situations and with different customers?

Evaluation

Students can
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with customers, users and target groups.
e. use the key models, methods and software of the professional field.
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Course material

Opiskelumateriaali on linkitetty Learn-alustalle.

Study forms and methods

Opintojaksolla opiskellaan Learn-verkko-oppimisympäristössä ja Mikkelin kampuksella lähiopetuksessa. Lähiopetus edellyttää pääsääntöisesti osallistumista ja poissaolot on korvattava. Opintojakso on jaettu kolmeen teemaan: asiakaskokemus, palveluosaaminen ja vieraanvaraisuus. Opintojaksolla on verkkotentti ja oppimistehtäviä verkossa sekä lähipäiviin liittyvä palvelupolku-projekti, joka toteutetaan työelämäyhteistyössä. Pääsystä opintojaksoalustalle ilmoitetaan infokirjeellä etukäteen. Pääsy opintojaksolle avautuu viimeistään opintojakson alkamispäivänä.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla on palvelupolku-projekti (2 op), joka toteutetaan alan yrityksessä, lähipäivien aikana. Opintojaksolla vierailee työelämän edustajia paneelikeskustelussa.

Timing of exams and assignments

Opintojakson itsenäisesti suoritettavat, verkossa olevat tehtävät suoritetaan suositellussa aikataulussa, joka löytyy Learn-ympäristössä esillä. Palvelupolku- projekti toteutetaan pääsääntöisesti lähipäivien aikana.

Student workload

Yksi opintopiste vastaa 27 opiskelijan työtä eli 135 tuntia. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelumenetelmistä ja aiemmasta osaamisesta.

Course part description

Opintojakso on jaettu kolmeen aihekokonaisuuteen:
Asiakaskokemus
Palveluosaaminen
Vieraanvaraisuus

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan kokonaisuudessaan asteikolla 1-5. Toteutuksen osat arvioidaan seuraavasti: Verkossa suoritettava tentti 1-5, verkossa suoritettavat muut oppimistehtävät hyväksytty/hylätty ja palvelupolku-projekti 1-5.

Go back to top of page