Customer understanding and service culture skills (5 cr)
Code: MR00FD71-3003
General information
- Enrollment
-
07.04.2025 - 21.04.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
25.08.2025 - 19.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Mikkeli Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
- Teacher in charge
- Laura Pulkkinen
- Groups
-
MRAMI25SMTourism and hospitality, part-time studies.
- Course
- MR00FD71
Objective
You can identify the basics of customer behaviour.
You understand the importance of customer experience in the tourism and hospitality business.
You know the technological solutions to support customer experience.
You know the elements of service quality and understand the importance of quality for the customer and for the success of the company.
You are able to apply hospitality as a key value in the tourism and hospitality industry.
Content
What factors influence customer behaviour in the tourism and hospitality sector?
What is buying behaviour and what stages does it include?
What is customer experience and how can it be modelled?
What is the role of customer experience in business?
What are the technological solutions to support customer experience?
What are the elements of service quality and what constitutes a quality service experience?
How do you apply hospitality in different service situations and with different customers?
Evaluation
Students can
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with customers, users and target groups.
e. use the key models, methods and software of the professional field.
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Course material
Opiskelumateriaali on linkitetty Learn-alustalle.
Study forms and methods
Opintojaksolla opiskellaan Learn-verkko-oppimisympäristössä ja Mikkelin kampuksella lähiopetuksessa. Lähiopetus edellyttää pääsääntöisesti osallistumista ja poissaolot on korvattava. Opintojakso on jaettu kolmeen teemaan: asiakaskokemus, palveluosaaminen ja vieraanvaraisuus. Opintojaksolla on verkkotentti ja oppimistehtäviä verkossa sekä lähipäiviin liittyvä palvelupolku-projekti, joka toteutetaan työelämäyhteistyössä. Pääsystä opintojaksoalustalle ilmoitetaan infokirjeellä etukäteen. Pääsy opintojaksolle avautuu viimeistään opintojakson alkamispäivänä.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla on palvelupolku-projekti (2 op), joka toteutetaan alan yrityksessä, lähipäivien aikana. Opintojaksolla vierailee työelämän edustajia paneelikeskustelussa.
Timing of exams and assignments
Opintojakson itsenäisesti suoritettavat, verkossa olevat tehtävät suoritetaan suositellussa aikataulussa, joka löytyy Learn-ympäristössä esillä. Palvelupolku- projekti toteutetaan pääsääntöisesti lähipäivien aikana.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa 27 opiskelijan työtä eli 135 tuntia. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelumenetelmistä ja aiemmasta osaamisesta.
Course part description
Opintojakso on jaettu kolmeen aihekokonaisuuteen:
Asiakaskokemus
Palveluosaaminen
Vieraanvaraisuus
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan kokonaisuudessaan asteikolla 1-5. Toteutuksen osat arvioidaan seuraavasti: Verkossa suoritettava tentti 1-5, verkossa suoritettavat muut oppimistehtävät hyväksytty/hylätty ja palvelupolku-projekti 1-5.