Digitalisation in developing of the welfare (5 cr)
Code: YY00AF32-3013
General information
Enrollment
13.01.2025 - 26.01.2025
Timing
03.02.2025 - 11.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
4 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Teachers
- Hannele Pulkamo
- Tarja Turtiainen
- Miia Kierikki
Teacher in charge
Tarja Turtiainen
Groups
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
- 06.03.2025 16:00 - 18:00, Digitaalisuus hyvinvoinnin kehittämisessä YY00AF32-3013
- 21.03.2025 08:30 - 11:45, Digitaalisuus hyvinvoinnin kehittämisessä YY00AF32-3013
- 15.04.2025 15:00 - 18:00, Digitaalisuus hyvinvoinnin kehittämisessä YY00AF32-3013
- 29.04.2025 08:30 - 11:45, Digitaalisuus hyvinvoinnin kehittämisessä YY00AF32-3013
Objective
You identify needs which are related to the developing of the welfare and how can the digitalisation be used to support the carrying out of them. You can bring into use new operations models which utilise the digitalisation and identify needs caused by it for developing and support
Content
To what kind of developing challenges of the welfare and on what preconditions can the digitality offer solutions?
How will the operations model which utilises the digitalisation be as part of a workday?
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan kurssin alussa LEARN -alustalla.
Kaikki opintojakson ydinaineksen opiskelumateriaali löytyy sähköisenä ja Learn-oppimisympäristöstä.
Yksilölliset oppimisväylät
Verkko-opinnot:
Opintojaksolla opiskelun voi aloittaa 3.2.2025.
Opintojakso etenee aikataulutetusti verkossa.
Opiskelija tekee oppimistehtäviä opintojakson alussa itsenäisesti ja kokoavan lopputehtävän pienryhmässä. Kokoavan lopputehtävän aihe voi liittyä opiskelijan oman työn tai organisaation hyvinvointia lisäävään palveluun tai toimintamalliin. Se voi myös liittyä johonkin hyvinvoinnin digihankkeeseen tai muuhun yhteistyöhön.
Aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen osalta opiskelijan tulee olla yhteydessä opettajaan viimeistään opintojakson alkamispäivänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Kokoavana lopputehtävänä totetettava digitaalisen sovelluksen tai toimintamallin kehittämistyö integroituu esimerkiksi opiskelijan ansiotyöhön, Xamkin tai muun yhteistyötahon hankkeeseen tai muuhun työelämäyhteistyöhön.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso etenee vaiheittain alkaen 3.2.2025:
- Orientaatio tapahtuu opintojaksoalustalla olevan videon ja muun materiaalin avulla. Opiskelija esittäytyy lyhyen videon avulla opintojakson alussa.
- Orientoiva oppimistehtävä 16.2.2025 mennessä.
- Ajoittettu verkkokeskustelu viikoittain ajalla 17.2.2025 - 9.3.2025 välillä
- Kokoava oppimistehtävä 3.3.2025 - 11.5.2025 välillä ja 11.5.2025 mennessä
Kokoavan tehtävät ohjausajat (Mikäli koet tarvetta, voit varata yksilöllisen, pari tai pienryhmänne ohjausajan tai tulla ohjaukseen sovitusti toisen opiskelijan kanssa yhdessä. Ohjaus ei ole pakollista. Ohjaus toteutetaan Teamsissa.
06.03.2025 16.00 - 18.00
21.03.2025 08.30 - 11.45
10.04.2025 15.00 - 18.00
29.04.2025 08.30 - 11.45
- Opintojakso päättyy 11.5.2025, johon mennessä kaikki oppimistehtävät tulee olla palautettuina.
Opettajien pienryhmissä toteutuvat ohjausajat kokoavaan oppimistehtävään ilmoitetaan opintojakson alussa Learn alustalla. Ohjausajat näkyvät myös opiskelijoiden lukujärjestyksissä.
Kansainvälinen yhteistyö
Opintojaksolla ei ole kansainvälisen yhteistyön tavoitteita.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso etenee vaiheittain alkaen 3.2.2025:
I ESITTÄYTYMINEN: Orientaatio tapahtuu opintojaksoalustalla olevan videon ja muun materiaalin avulla. Opiskelija esittäytyy lyhyen videon avulla opintojakson alussa.
II ORIENTOIVA OPPIMISTEHTÄVÄ 16.2.2025 mennessä.
III VERKKOTYÖSKENTELY (ajoitettu) 17.2.2025 - 9.3.2025 välillä
IV KOKOAVA LOPPUTEHTÄVÄ 3.3.2025 - 11.5.2025 mennessä. Tehtävä tehdään 2-3 opiskelijan pienryhmissä.
Opintojakso päättyy 11.5.2025, johon mennessä kaikki oppimitsehtävät tulee olla palautettuina.
Opettajien pienryhmissä toteutuvat ohjausajat kokoavaan oppimistehtävään ilmoitetaan opintojakson alussa Learn alustalla. Ohjausajat näkyvät myös opiskelijoiden lukujärjestyksissä.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Verkkotehtävät, verkkokeskustelu, itse- ja vertaisarviointi