Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisuus hyvinvoinnin kehittämisessä (5 op)

Toteutuksen tunnus: YY00AF32-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

13.01.2025 - 26.01.2025

Ajoitus

03.02.2025 - 11.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

4 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Opettaja

  • Hannele Pulkamo
  • Tarja Turtiainen
  • Miia Kierikki

Vastuuopettaja

Tarja Turtiainen

Ryhmät

  • Master_eKampus
    Master-opinnot, eKampus
  • 06.03.2025 16:00 - 18:00, Digitaalisuus hyvinvoinnin kehittämisessä YY00AF32-3013
  • 21.03.2025 08:30 - 11:45, Digitaalisuus hyvinvoinnin kehittämisessä YY00AF32-3013
  • 15.04.2025 15:00 - 18:00, Digitaalisuus hyvinvoinnin kehittämisessä YY00AF32-3013
  • 29.04.2025 08:30 - 11:45, Digitaalisuus hyvinvoinnin kehittämisessä YY00AF32-3013

Tavoitteet

Tunnistat hyvinvoinnin kehittämiseen liittyviä tarpeita sekä miten digitaalisuudella voidaan tukea niiden toteuttamista. Osaat ottaa käyttöön uusia digitaalisuutta hyödyntäviä toimintamalleja ja tunnistat siitä aiheutuvia kehittämisen ja tuen tarpeita.

Sisältö

Millaisiin hyvinvoinnin kehittämishaasteisiin digitaalisuus voi tarjota ratkaisuja ja millä edellytyksillä? Miten digitaalisuutta hyödyntävä toimintamalli saadaan jalkautettua osaksi arkea?

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan kurssin alussa LEARN -alustalla.
Kaikki opintojakson ydinaineksen opiskelumateriaali löytyy sähköisenä ja Learn-oppimisympäristöstä.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Verkko-opinnot:
Opintojaksolla opiskelun voi aloittaa 3.2.2025.
Opintojakso etenee aikataulutetusti verkossa.
Opiskelija tekee oppimistehtäviä opintojakson alussa itsenäisesti ja kokoavan lopputehtävän pienryhmässä. Kokoavan lopputehtävän aihe voi liittyä opiskelijan oman työn tai organisaation hyvinvointia lisäävään palveluun tai toimintamalliin. Se voi myös liittyä johonkin hyvinvoinnin digihankkeeseen tai muuhun yhteistyöhön.

Aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen osalta opiskelijan tulee olla yhteydessä opettajaan viimeistään opintojakson alkamispäivänä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Kokoavana lopputehtävänä totetettava digitaalisen sovelluksen tai toimintamallin kehittämistyö integroituu esimerkiksi opiskelijan ansiotyöhön, Xamkin tai muun yhteistyötahon hankkeeseen tai muuhun työelämäyhteistyöhön.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakso etenee vaiheittain alkaen 3.2.2025:
- Orientaatio tapahtuu opintojaksoalustalla olevan videon ja muun materiaalin avulla. Opiskelija esittäytyy lyhyen videon avulla opintojakson alussa.
- Orientoiva oppimistehtävä 16.2.2025 mennessä.
- Ajoittettu verkkokeskustelu viikoittain ajalla 17.2.2025 - 9.3.2025 välillä
- Kokoava oppimistehtävä 3.3.2025 - 11.5.2025 välillä ja 11.5.2025 mennessä
Kokoavan tehtävät ohjausajat (Mikäli koet tarvetta, voit varata yksilöllisen, pari tai pienryhmänne ohjausajan tai tulla ohjaukseen sovitusti toisen opiskelijan kanssa yhdessä. Ohjaus ei ole pakollista. Ohjaus toteutetaan Teamsissa.
06.03.2025 16.00 - 18.00
21.03.2025 08.30 - 11.45
10.04.2025 15.00 - 18.00
29.04.2025 08.30 - 11.45

- Opintojakso päättyy 11.5.2025, johon mennessä kaikki oppimistehtävät tulee olla palautettuina.

Opettajien pienryhmissä toteutuvat ohjausajat kokoavaan oppimistehtävään ilmoitetaan opintojakson alussa Learn alustalla. Ohjausajat näkyvät myös opiskelijoiden lukujärjestyksissä.

Kansainvälinen yhteistyö

Opintojaksolla ei ole kansainvälisen yhteistyön tavoitteita.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135 h.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso etenee vaiheittain alkaen 3.2.2025:

I ESITTÄYTYMINEN: Orientaatio tapahtuu opintojaksoalustalla olevan videon ja muun materiaalin avulla. Opiskelija esittäytyy lyhyen videon avulla opintojakson alussa.

II ORIENTOIVA OPPIMISTEHTÄVÄ 16.2.2025 mennessä.

III VERKKOTYÖSKENTELY (ajoitettu) 17.2.2025 - 9.3.2025 välillä

IV KOKOAVA LOPPUTEHTÄVÄ 3.3.2025 - 11.5.2025 mennessä. Tehtävä tehdään 2-3 opiskelijan pienryhmissä.

Opintojakso päättyy 11.5.2025, johon mennessä kaikki oppimitsehtävät tulee olla palautettuina.

Opettajien pienryhmissä toteutuvat ohjausajat kokoavaan oppimistehtävään ilmoitetaan opintojakson alussa Learn alustalla. Ohjausajat näkyvät myös opiskelijoiden lukujärjestyksissä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Verkkotehtävät, verkkokeskustelu, itse- ja vertaisarviointi