Digitaalisuus hyvinvoinnin kehittämisessä (5 op)
Toteutuksen tunnus: YY00AF32-3013
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
03.02.2025 - 11.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Opettaja
- Hannele Pulkamo
- Tarja Turtiainen
- Miia Kierikki
Vastuuopettaja
Tarja Turtiainen
Ryhmät
-
Master_SlnMaster-opinnot; Savonlinna
- 06.03.2025 16:00 - 18:00, Digitaalisuus hyvinvoinnin kehittämisessä YY00AF32-3013
- 21.03.2025 08:30 - 11:45, Digitaalisuus hyvinvoinnin kehittämisessä YY00AF32-3013
- 10.04.2025 15:00 - 18:00, Digitaalisuus hyvinvoinnin kehittämisessä YY00AF32-3013
- 29.04.2025 08:30 - 11:45, Digitaalisuus hyvinvoinnin kehittämisessä YY00AF32-3013
Tavoitteet
Tunnistat hyvinvoinnin kehittämiseen liittyviä tarpeita sekä miten digitaalisuudella voidaan tukea niiden toteuttamista. Osaat ottaa käyttöön uusia digitaalisuutta hyödyntäviä toimintamalleja ja tunnistat siitä aiheutuvia kehittämisen ja tuen tarpeita.
Sisältö
Millaisiin hyvinvoinnin kehittämishaasteisiin digitaalisuus voi tarjota ratkaisuja ja millä edellytyksillä? Miten digitaalisuutta hyödyntävä toimintamalli saadaan jalkautettua osaksi arkea?
Aika ja paikka
Verkko-opinnot
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan kurssin alussa LEARN -alustalla.
Kaikki opintojakson ydinaineksen opiskelumateriaali löytyy sähköisenä ja Learn-oppimisympäristöstä.
Yksilölliset oppimisväylät
Verkko-opinnot:
Opintojaksolla opiskelun voi aloittaa 3.2.2025.
Opintojakso etenee aikataulutetusti verkossa.
Opiskelija tekee oppimistehtäviä opintojakson alussa itsenäisesti ja kokoavan lopputehtävän pienryhmässä. Kokoavan lopputehtävän aihe voi liittyä opiskelijan oman työn tai organisaation hyvinvointia lisäävään palveluun tai toimintamalliin. Se voi myös liittyä johonkin hyvinvoinnin digihankkeeseen tai muuhun yhteistyöhön.
Aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen osalta opiskelijan tulee olla yhteydessä opettajaan viimeistään opintojakson alkamispäivänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Kokoavana lopputehtävänä totetettava digitaalisen sovelluksen tai toimintamallin kehittämistyö integroituu esimerkiksi opiskelijan ansiotyöhön, Xamkin tai muun yhteistyötahon hankkeeseen tai muuhun työelämäyhteistyöhön.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso etenee vaiheittain alkaen 3.2.2025:
- Orientaatio tapahtuu opintojaksoalustalla olevan videon ja muun materiaalin avulla. Opiskelija esittäytyy lyhyen videon avulla opintojakson alussa.
- Orientoiva oppimistehtävä 16.2.2025 mennessä.
- Ajoittettu verkkokeskustelu viikoittain ajalla 17.2.2025 - 9.3.2025 välillä
- Kokoava oppimistehtävä 3.3.2025 - 11.5.2025 välillä ja 11.5.2025 mennessä
- Opintojakso päättyy 11.5.2025, johon mennessä kaikki oppimistehtävät tulee olla palautettuina.
Opettajien pienryhmissä toteutuvat ohjausajat kokoavaan oppimistehtävään ilmoitetaan opintojakson alussa Learn alustalla. Ohjausajat näkyvät myös opiskelijoiden lukujärjestyksissä.
Kansainvälinen yhteistyö
Opintojaksolla ei ole kansainvälisen yhteistyön tavoitteita.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Verkko-opinnot
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso etenee vaiheittain alkaen 3.2.2025:
I ESITTÄYTYMINEN: Orientaatio tapahtuu opintojaksoalustalla olevan videon ja muun materiaalin avulla. Opiskelija esittäytyy lyhyen videon avulla opintojakson alussa.
II ORIENTOIVA OPPIMISTEHTÄVÄ 16.2.2025 mennessä.
III VERKKOTYÖSKENTELY (ajoitettu) 17.2.2025 - 9.3.2025 välillä
IV KOKOAVA LOPPUTEHTÄVÄ 3.3.2025 - 11.5.2025 mennessä. Tehtävä tehdään 2-3 opiskelijan pienryhmissä.
Opintojakso päättyy 11.5.2025, johon mennessä kaikki oppimitsehtävät tulee olla palautettuina.
Opettajien pienryhmissä toteutuvat ohjausajat kokoavaan oppimistehtävään ilmoitetaan opintojakson alussa Learn alustalla. Ohjausajat näkyvät myös opiskelijoiden lukujärjestyksissä.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Verkkotehtävät, verkkokeskustelu, itse- ja vertaisarviointi