Skip to main content

Customer service and sales (5 cr)

Code: LT00FA15-3005

General information


Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

01.01.2025 - 30.04.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

Department of Logistics and Marine Technology

Campus

Kotka Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Degree Programme in Logistics

Teachers

  • Maarit Vahvanen

Teacher in charge

Maarit Vahvanen

Groups

  • LOKT25KM
    Logistics, part-time studies
  • 25.01.2025 08:15 - 10:15, Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3005
  • 14.02.2025 14:45 - 16:45, Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3005
  • 14.03.2025 14:45 - 16:45, Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3005
  • 12.04.2025 08:15 - 10:15, Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3005

Objective

You are able to describe and understand the company's customer service concept.
You are able to define what factors contribute to good customer service.
You are able to define how customer service and sales should be carried out.
You are able to understand the sales process phases and to act appropriately in the different stages of the process.

Content

What is a company's customer service concept?
What are the components of good customer service?
How are customer service and sales work carried out?
What are the aspects of and stages in the sales process?

Opiskelumateriaali

Opintojakson oppimateriaalina toimii:
Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 19., uudistettu painos. Helsinki: Edita.

Muu opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Opetus toteutetaan lähiopetuksena Kotkan kampuksella monimuotoryhmän lähiopetuspäivinä. Etäosallistuminen lähipäiviin ei ole mahdollista. Lähiopetuksen lisäksi opintojaksolla on verkossa toteutettavia mentorointitapaamisia, jotka on tarkoitettu tukemaan opintojakson itsenäistä opiskelua. Opettajan ohjausta on saatavilla lähi- ja etätapaamisissa.

Opintojaksolla opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä. Opiskelua rytmittävät itsenäisesti ja ryhmässä tehtävät oppimistehtävät sekä etätunneilla toteutettavat tuntitehtävät. Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti ja ryhmässä/parityönä. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa. Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla voidaan tehdä myös työelämäyhteistyötä.
Opintojakson oppimistehtäviä on mahdollisuus soveltaa työelämään tai oman tuotteen/yrityksen kehittämiseen.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson oppimistehtävät tukevat opintojakson oppimistavoitteita sekä sisältöä. Opintojakson arviointi perustuu oppimistehtäviin, jotka arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti. Oppimistehtävät tulee palauttaa annettujen ohjeiden mukaisesti. Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Kansainvälinen yhteistyö

Opintojaksolla voi olla myös kansainvälistä yhteistyötä.

Opiskelijan työmäärä

5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, joka koostuu työjärjestyksen mukaisista Teams -tapaamisista, ryhmätyöskentelystä sekä itsenäisestä opiskelusta.

Further information

Opintojaksolla auttaa hyvin suunniteltu itsenäinen opiskelu sekä hyvät ryhmätyötaidot.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.