Customer service and sales (5 cr)
Code: LT00FA15-3005
General information
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
01.01.2025 - 30.04.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4 op
Mode of delivery
20 % Contact teaching, 80 % Distance learning
Unit
Department of Logistics and Marine Technology
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Logistics
Teachers
- Maarit Vahvanen
Teacher in charge
Maarit Vahvanen
Groups
-
LOKT25KMLogistics, part-time studies
- 25.01.2025 08:15 - 10:15, Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3005
- 14.02.2025 14:45 - 16:45, Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3005
- 14.03.2025 14:45 - 16:45, Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3005
- 12.04.2025 08:15 - 10:15, Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3005
Objective
You are able to describe and understand the company's customer service concept.
You are able to define what factors contribute to good customer service.
You are able to define how customer service and sales should be carried out.
You are able to understand the sales process phases and to act appropriately in the different stages of the process.
Content
What is a company's customer service concept?
What are the components of good customer service?
How are customer service and sales work carried out?
What are the aspects of and stages in the sales process?
Opiskelumateriaali
Opintojakson oppimateriaalina toimii:
Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 19., uudistettu painos. Helsinki: Edita.
Muu opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.
Yksilölliset oppimisväylät
Opetus toteutetaan lähiopetuksena Kotkan kampuksella monimuotoryhmän lähiopetuspäivinä. Etäosallistuminen lähipäiviin ei ole mahdollista. Lähiopetuksen lisäksi opintojaksolla on verkossa toteutettavia mentorointitapaamisia, jotka on tarkoitettu tukemaan opintojakson itsenäistä opiskelua. Opettajan ohjausta on saatavilla lähi- ja etätapaamisissa.
Opintojaksolla opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä. Opiskelua rytmittävät itsenäisesti ja ryhmässä tehtävät oppimistehtävät sekä etätunneilla toteutettavat tuntitehtävät. Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti ja ryhmässä/parityönä. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa. Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla voidaan tehdä myös työelämäyhteistyötä.
Opintojakson oppimistehtäviä on mahdollisuus soveltaa työelämään tai oman tuotteen/yrityksen kehittämiseen.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakson oppimistehtävät tukevat opintojakson oppimistavoitteita sekä sisältöä. Opintojakson arviointi perustuu oppimistehtäviin, jotka arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti. Oppimistehtävät tulee palauttaa annettujen ohjeiden mukaisesti. Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Kansainvälinen yhteistyö
Opintojaksolla voi olla myös kansainvälistä yhteistyötä.
Opiskelijan työmäärä
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, joka koostuu työjärjestyksen mukaisista Teams -tapaamisista, ryhmätyöskentelystä sekä itsenäisestä opiskelusta.
Further information
Opintojaksolla auttaa hyvin suunniteltu itsenäinen opiskelu sekä hyvät ryhmätyötaidot.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.