Skip to main content

Work and professional environments of social welfare (5cr)

Code: SO00FA45-3001

General information


Enrollment
18.08.2025 - 07.09.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2025 - 31.12.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Health, Social Services and Physical Education
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Social Services, school wellbeing
Teachers
Hanna Haatainen
Groups
KHSA25SP
Social Services, school wellbeing, full-time studies
Course
SO00FA45

Realization has 9 reservations. Total duration of reservations is 35 h 15 min.

Time Topic Location
Tue 02.09.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Sosionomin työ ja toimintaympäristöt SO00FA45-3001
SA431 Byod-/teorialuokka
Wed 03.09.2025 time 12:30 - 15:45
(3 h 15 min)
Sosionomin työ ja toimintaympäristöt SO00FA45-3001
SA431 Byod-/teorialuokka
Tue 09.09.2025 time 10:00 - 14:00
(4 h 0 min)
Sosionomin työ ja toimintaympäristöt SO00FA45-3001
SA431 Byod-/teorialuokka
Wed 10.09.2025 time 12:30 - 15:45
(3 h 15 min)
Sosionomin työ ja toimintaympäristöt SO00FA45-3001
SA431 Byod-/teorialuokka
Fri 03.10.2025 time 12:00 - 15:15
(3 h 15 min)
Sosionomin työ ja toimintaympäristöt SO00FA45-3001
SA431 Byod-/teorialuokka
SA423 Teorialuokka
SA424 Teorialuokka
SA124 Teorialuokka
Mon 06.10.2025 time 10:00 - 14:00
(4 h 0 min)
Sosionomin työ ja toimintaympäristöt SO00FA45-3001
SA412 Byod-/teorialuokka
Tue 07.10.2025 time 08:30 - 11:45
(3 h 15 min)
Sosionomin työ ja toimintaympäristöt SO00FA45-3001
SA418 Byod-/teorialuokka
Wed 08.10.2025 time 12:30 - 15:45
(3 h 15 min)
Sosionomin työ ja toimintaympäristöt SO00FA45-3001
SA431 Byod-/teorialuokka
Wed 15.10.2025 time 08:15 - 16:00
(7 h 45 min)
Loppuseminaari: Sosionomin työ ja toimintaympäristöt SO00FA45-3001
SA431 Byod-/teorialuokka
Changes to reservations may be possible.

Objective

You become familiar with the development of the social sector and the central theories guiding the work.

You have knowledge of different orientations and approaches in the social sector.

You know the goals, tasks and operating environments of the bachelors of social services.

Content

How has social welfare work developed?

What are the factors that guide the development of the social sector?

What are the main theories guiding the work in the social sector?

What are the main orientations and approaches of social welfare work?

What are the goals, tasks and operating environments of the bachelors of social services?

Evaluation

Students can
a. use professional vocabulary systematically.

b.look for information in the key information sources of the field.

c. identify interrelated tasks.

f. work as team members in a goal-oriented way.

Course material

Luentomateriaali ja ryhmätyössä käytettävä materiaali

Study forms and methods

Opetus toteutetaan kokonaan lähiopetuksena Savonlinnan kampuksella lukujärjestyksen mukaan. Etäosallistuminen ei ole mahdollista. Lähiopetusta ei lähtökohtaisesti tallenneta, eikä sitä korvata etäluennoilla silloin, kun lähiopetusta annetaan lukujärjestyksen mukaan.

Opiskelu rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien/ryhmässä tehtävien oppimistehtävien mukaan. Opintojakso koostuu luento-opetuskerroista, simulaatio-opetuksesta ja tunnilla sekä itsenäisesti tehtävistä yksilö ja pienryhmätehtävistä.

RDI and work-related cooperation

Mahdollinen työelämävierailija
Haastattelut työelämässä ryhmittäin

Timing of exams and assignments

Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.

Student workload

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
• 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, josta n. 55 t on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 t itsenäisesti työstettäviä oppimistehtäviä.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Ryhmätyö T-K5
Teosesittely hyv-hyl-täyd

Go back to top of page