Customer in digital economy (5 cr)
Code: LT00DT63-3006
General information
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
13.01.2025 - 31.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Marko Lumijärvi
Teacher in charge
Marko Lumijärvi
Groups
-
VV2024-2025Optional studies 2024-2025
-
LTKV24KM3Business, part-time studies
- 15.01.2025 18:00 - 19:00, Aloitusinfo: Asiakas digitaloudessa LT00DT63-3006
- 12.02.2025 18:00 - 19:00, Q&A: Asiakas digitaloudessa LT00DT63-3006
- 19.03.2025 18:00 - 19:00, Q&A: Asiakas digitaloudessa LT00DT63-3006
- 29.04.2025 18:00 - 19:00, Q&A: Asiakas digitaloudessa LT00DT63-3006
Objective
You can recognize needs of customers and you know circumstances where a customer acts in digital economy.
You understand ways and channels for digital marketing.
You recognize possibilities of customer relationship management (CRM) for boosting sales, marketing, customer interaction and customer service.
You understand business models of the digital era.
Content
What is customer oriented approach in digital economy?
What are platform economy and circular economy ?
What are business models and business opportunities of the digital era?
How are customer relationship management (CRM) systems used as tools of sales, marketing and customer service?
How are ways and channels of digital marketing used for acquiring, serving and holding on customers?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisalustalla.
Kaksi hyvän johdatuksen aiheeseen antavaa kirjaa ovat:
1) The Platform Strategy by Geoffrey G. Parker, Marshall W. Van Alstyne, and Sangeet Paul Choudary (2019): This book explores the principles and strategies behind successful platform-based businesses, with a strong emphasis on customer value and engagement.
2) The Future of Business by Gary Hamel (2021): This book offers a comprehensive overview of emerging business trends, including the impact of digital transformation on customer relationships.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena, jonka tahtiin voit itse vaikuttaa. Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, mikäli opintojakson teemat ovat sinulle tuttuja työssäsi. Osaamisen näyttö on mahdollinen, mikäli opintojakson tavoitteiden ja sisällön mukaista osaamista on kertynyt aiemmassa työssäsi, harrastus- tai järjestötoiminnassa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään työelämään sovellettavia oppimistehtäviä pääasiassa ryhmätöinä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan suoritus perustuu määräajassa palautettuihin oppimistehtäviin. Tehtävät käydään läpi kurssin alussa ja kirjataan Learniin.
Kansainvälinen yhteistyö
Osa kurssin materiaaleista on englanniksi ja case-esimerkkejä käydään läpi myös maailmalta.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistorista sekä opiskelutekniikoista.
Teamsissä pidetään 4 tapaamista illalla, joten opiskelija voi olla samaan aikaan työelämässä. Pääosa opiskelusta on verkossa ja joustavasti toteutettavissa.
Toteutuksen osien kuvaus
-Yhteiskunnan raju muutos digitalisaation johdosta (disruptio ja transformaatio)
-Asiakaslähtöisyys ja asiakasarvon ymmärtäminen digitaloudessa
-Alusta- ja kiertotalous, SOME ym.
-Digitaaliset liiketoimintamallit
-Asiakkuuksien hallintajärjestelmät (CRM)
-Digimarkkinointi ja monikanavaisuuden hyödyntäminen
Further information
Tämä opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, mutta Teamsissä on 4 tapaamista, joihin opiskelijan toivotaan osallistuvan (ei kuitenkaan pakollista).
Ensimmäisellä tapaamiskerralla voit vielä vaikuttaa kiinnostuksesi mukaan kurssin kokonaisuuteen.
Lisätietoja saa opettajalta: marko.lumijarvi@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi pohjautuu verkkokeskustelujen ja yksilöllisten tehtävien suorittamiseen. Miten hyvin opiskelija on sisäistänyt digitalouden tuomat muutokset/mahdollisuudet ja pystyy soveltamaan niitä käytännön liiketoimintaan.
Qualifications
ICT tools (5 cr) or equivalent knowledge.
Customer-oriented marketing (5 cr) or equivalent knowledge.
Customer insight and customer experience (5 cr) or equivalent knowledge.