Skip to main content

The importance of groups in strengthening communality (5 cr)

Code: AV00FK11-3001

General information


Timing
21.01.2025 - 30.04.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Open UAS and Continuing education
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Avoin ammattikorkeakoulu, osaajakoulutus
Teachers
Katri Schadewitz
Teacher in charge
Katri Schadewitz
Course
AV00FK11

Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 5 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 21.01.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Ryhmien merkitys yhteisöllisyyden vahvistajana AV00FK11-3001
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Wed 12.02.2025 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
Ryhmien merkitys yhteisöllisyyden vahvistajana AV00FK11-3001
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Changes to reservations may be possible.

Objective

Perehdyt yhteisöllisyyteen, vertaisryhmiin ja ryhmädynamiikkaan.
Ymmärrät läheisten tuen merkityksen hyvinvoinnin edistämisessä ja tunnet erilaisia mahdollisuuksia toteuttaa toiminnallisia ja keskustelullisia kokonaisuuksia läheisten kanssa.
Osaat positiivisen ja jatkuvan ryhmän muodostumisen ja ylläpitämisen menetelmiä. Ymmärrät niiden merkityksen koulukiinnittymisen tukena.
Osaat edistää vertaistoimintaa yhteisöllisyyttä tukevissa toimintamalleissa.

Course material

Opintojaksolla käytettävä kirjallisuus:
• Niemistö Raimo, 2016. Ryhmän luovuus ja kehitysehdot.
• Raina,Liisa. 2022. Uusi yhteisöllisyys: Kasvatusyhteisön rakentamisen ammattitaito.
• Maunu, Antti. Yhteisöjen aika.
• Vinkkejä oppilaistosnuorisotyöhön. Koulujeesarin käsikirja. Xamk. 2020.

• Muu opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa. 

Study forms and methods

Opintojakso toteutetaan pääasiassa aikaan sitomattomana verkko-opetuksena. Opintojaksonon kuuluu kolme verkkotapaamista Teamsissa. 21.1. klo 9–12, 12.2. klo 9–11, 17.3. klo 9–12.
Osallistuminen etäopetukseen edellyttää nettiyhteyden lisäksi kuva- ja ääniyhteyttä.
• Opiskelua rytmittävät sekä itsenäisesti että ryhmässä tehtävät oppimistehtävät ja verkkotentti.
• Opettajan ohjausta on saatavilla etäopetuskertojen yhteydessä / erikseen sovittaessa / Learn-alustalla.
• Arvioitavat tehtävät tehdään pääosin itsenäisesti, yksi tehtävä on ryhmätehtävä. Opiskelijat saavat ryhmätehtävästä vertaispalautteen. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa.
•Opiskelu tapahtuu Learn-oppimisympäristössä. Opintojaksolle pääsee liittymään Learnissa opintojakson alkamispäivänä.

RDI and work-related cooperation

• Opintojaksolla tehdään yhteistyötä Nuorisoalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Juvenian Triangeli -hankkeen kanssa. (Instagram @triangelihanke)
• Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.

Timing of exams and assignments

• Opintojakso muodostuu verkkoluennoista sekä oppimistehtävistä, jotka opiskelija suorittaa annetun aikataulun puitteissa.
• Teams-tapaamiset:
• 21.1. klo 9–12,
• 12.2. klo 9–11
• 17.3. klo 9–12. Pienryhmätehtävän esitys

• Opintojakson suoritukseen liittyy tentti, jossa hyväksyttyyn suoritukseen vaaditaan 50%/ oikein.
• Opintojakso päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä kaikki oppimistehtävät, tentit, sekä muut opintojakson suorittamiseen liittyvät tehtävät on oltava tehtyinä.

Student workload

• 1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä.
• Opintojakson laajuus on 5 op eli 135h opiskelijan työtuntia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

•Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.
• Opintojakson suoritukseen kuuluu kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suoritus.
• Osa tehtävistä (1-3) arvioidaan arvosanalla H
• Ryhmätehtävän arvioinnissa käytetään vertaisarviointia, itsearviointia ja opettaja-arviointia
• Tentistä tulee saada vähintään 50% vastauksista oikein.


Koko opintojakso arvioidaan asteikolla: 1–5 tai hyväksytty/hylätty.

Go back to top of page