Principles of marketing (5cr)
Code: AV00FI55-3003
General information
- Timing
- 19.01.2026 - 31.12.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Open UAS and Continuing education
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Open University of Applied Sciences
Unfortunately, no reservations were found for the realization Principles of marketing AV00FI55-3003. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
You are able to describe the aspects of marketing concepts, including its objectives and functions.
You are able to analyse target groups and define principles for the selection of target groups.
You are able to plan a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.
Content
What are the objectives and role of marketing in the organizations’ operations?
Which essential issues are taken into consideration when defining objectives and target groups of marketing?
What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?
Evaluation
Students can
a) know how to consistently use vocabulary related to marketing.
c) identify the entity of marketing: target groups, objectives and marketing mix.
e) use the key models and methods of marketing.
Course material
Opintojaksolla käytettävä kirjallisuus:
Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali
Muu opiskelumateriaali jaetaan toteutuksen aikana / julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.
Study forms and methods
Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei pakollisia ryhmätöitä tai liveluentoja.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti, eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.
Opiskelu tapahtuu Learn-oppimisympäristössä. Opintojaksolle pääsee liittymään Learnissa opintojakson alkamispäivänä.
RDI and work-related cooperation
• Opintojaksoon ei sisälly TKI/ työelämäyhteistyötä.
Timing of exams and assignments
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Opintojakso muodostuu oppimistehtävistä käsiteltäviin markkinoinnin osa-alueisiin liittyvistä kertaustenteistä, jotka opiskelija suorittaa annetun aikataulun puitteissa itselleen sopivana ajankohtana.
Opintojakso suoritetaan oppimistehtävillä, jotka arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti.
Opintojakso päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä kaikki oppimistehtävät, tentit, sekä muut opintojakson suorittamiseen liittyvät tehtävät on oltava tehtyinä.
Student workload
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Todellinen työmäärä riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
5 op = 135 h, sisältää opintojakson materiaaleihin (oppikirja ja Learn-alustalla oleva opiskelumateriaali) perehtymiseen ja tehtävien tekemiseen kuluvan ajan.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
• Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.
• Opintojakson suoritukseen kuuluu kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suoritus.
Opintojakson arviointiasteikko yllä: 1–5 tai hyväksytty/hylätty.