Markkinoinnin perusteet (5op)
Toteutuksen tunnus: AV00FI55-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 19.01.2026 - 31.12.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Avoin AMK ja täydennyskoulutus
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Avoin ammattikorkeakoulu
- Opettajat
- Susanna Heikkilä
- Vastuuopettaja
- Kerttuli Fisk
- Ryhmät
-
AVLYX26Avoin AMK, liiketalous
- Opintojakso
- AV00FI55
Toteutukselle Markkinoinnin perusteet AV00FI55-3003 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Tavoitteet
Osaat kuvata markkinoinnin keskeiset osa-alueet, tavoitteet ja tehtävät.
Osaat analysoida yrityksen tai organisaation kohderyhmiä ja määritellä perusteet kohderyhmien valinnassa.
Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Sisältö
Mikä on markkinoinnin tavoite ja merkitys yrityksen tai organisaation toiminnassa?
Mitä keskeisiä asioita huomioidaan markkinoinnin tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä?
Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään yrityksen tai organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Arviointi
Opiskelija osaa
a) käyttää johdonmukaisesti markkinoinnin peruskäsitteitä.
c) hahmottaa markkinoinnin kohderyhmät, tavoitteet ja kilpailukeinot.
e) käyttää keskeisiä markkinoinnin toimintamalleja ja menetelmiä.
Opiskelumateriaali
Opintojaksolla käytettävä kirjallisuus:
Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali
Muu opiskelumateriaali jaetaan toteutuksen aikana / julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei pakollisia ryhmätöitä tai liveluentoja.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti, eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.
Opiskelu tapahtuu Learn-oppimisympäristössä. Opintojaksolle pääsee liittymään Learnissa opintojakson alkamispäivänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
• Opintojaksoon ei sisälly TKI/ työelämäyhteistyötä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Opintojakso muodostuu oppimistehtävistä käsiteltäviin markkinoinnin osa-alueisiin liittyvistä kertaustenteistä, jotka opiskelija suorittaa annetun aikataulun puitteissa itselleen sopivana ajankohtana.
Opintojakso suoritetaan oppimistehtävillä, jotka arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti.
Opintojakso päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä kaikki oppimistehtävät, tentit, sekä muut opintojakson suorittamiseen liittyvät tehtävät on oltava tehtyinä.
Opiskelijan työmäärä
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Todellinen työmäärä riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
5 op = 135 h, sisältää opintojakson materiaaleihin (oppikirja ja Learn-alustalla oleva opiskelumateriaali) perehtymiseen ja tehtävien tekemiseen kuluvan ajan.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
• Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.
• Opintojakson suoritukseen kuuluu kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suoritus.
Opintojakson arviointiasteikko yllä: 1–5 tai hyväksytty/hylätty.