Customer insights and customer experience (5cr)
Code: LT00FA14-3008
General information
- Enrollment
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 12.01.2026 - 31.05.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Unfortunately, no reservations were found for the realization Customer insights and customer experience LT00FA14-3008. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups and define the segmentation criteria for target group selection.
You recognise the importance of buyer personas as a basis for developing customer insight and customer experience.
You can search for and analyse information to have better customer insight.
You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole.
Content
How do consumers, companies and organizations differ as customers?
What are customer personas, and how are they used as a basis for developing customer insight and customer experience?
How are customer relationships built, maintained and developed?
What does customer experience consist of, and how can it be developed and managed?
Evaluation
Students can
a) know how to consistently use vocabulary related to customer insight and customer experience.
b) look for information in the key information sources of the field.
c) identify interrelated tasks related to customer insight and customer experience.
Course material
Oppikirjana toimii Bergström S. & Leppänen A. (2021), Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Opintojakson muu opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.
Study forms and methods
Opetus toteutetaan pääosin lähiopetuksena Kouvolan kampuksella lukujärjestyksen mukaan. Etäosallistuminen ei ole mahdollista.
Opiskelu rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien/ryhmässä tehtävien oppimistehtävien mukaan. Opintojakso koostuu lähiopetuksesta ja tunnilla tehtävistä yksilö ja pienryhmätehtävistä. Lisäksi tehdään laajempi projektitehtävä.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla on vierailevia luennoitsijoita ja työelämään linkittyviä yksilö- ja ryhmätyötehtäviä.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla suoritetaan teemoihin liittyviä oppimistehtäviä. Opintojakso sisältää myös käsitetehtävän.
Opintojakson aikana tehdään ryhmissä projektitehtävä, jonka tulee olla valmiina opintojakson ilmoitettuun esityskertaan mennessä.
Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.
International cooperation
Opintojakson työelämäprojektit tarjoavat mahdollisuuden myös kansainväliseen yhteistyöhön.
Student workload
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t.
Course part description
Aiheeseen liittyviä teemoja (asiakaspalvelu, ostokäyttäytyminen, asiakasymmärrys ja asiakaskokemus) käsitellään tunneilla, ryhmissä ja itsenäisesti työskennellen.
Further information
Opintojakson tehtävät tulee palauttaa määräajassa. Myöhässä palautettuja tehtäviä ei arvioida. Läsnäolo opintojakson lähitunneilla on suotavaa, ja aktiivinen läsnäolo sekä osallistuminen viikkotehtäviin on osa arviointia.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää yksilö- ja ryhmätehtävien tekemistä hyväksytyllä arvosanalla.