Skip to main content

Management and workplace communication (5cr)

Code: XY00FI45-3001

General information


Enrollment
03.01.2026 - 01.02.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
02.02.2026 - 31.12.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Common Studies
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 110
Teachers
Johanna Vilkki
Tiina Savia
Groups
VV2025-2026
Optional studies 2025-2026
VV2026-2027
Optional studies 2026-2027
Course
XY00FI45

Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 4 h 30 min.

Time Topic Location
Mon 09.03.2026 time 08:15 - 09:00
(0 h 45 min)
Esihenkilötyö ja työyhteisöviestintä XY00FI45-3001
Verkko-ohjaus
Mon 13.04.2026 time 08:15 - 09:00
(0 h 45 min)
Esihenkilötyö ja työyhteisöviestintä XY00FI45-3001
Verkko-ohjaus
Mon 11.05.2026 time 08:15 - 09:00
(0 h 45 min)
Esihenkilötyö ja työyhteisöviestintä XY00FI45-3001
Verkko-ohjaus
Mon 14.09.2026 time 08:15 - 09:00
(0 h 45 min)
Esihenkilötyö ja työyhteisöviestintä XY00FI45-3001
Verkko-ohjaus
Mon 12.10.2026 time 08:15 - 09:00
(0 h 45 min)
Esihenkilötyö ja työyhteisöviestintä XY00FI45-3001
Verkko-ohjaus
Mon 09.11.2026 time 08:15 - 09:00
(0 h 45 min)
Esihenkilötyö ja työyhteisöviestintä XY00FI45-3001
Verkko-ohjaus
Changes to reservations may be possible.

Objective

You will understand the importance of frontline work and leadership as a success factor for organisations and be able to develop leadership.
You will be able to act in a leadership role in situations typical of a chaperone.
You will know the differences between operational management in local, remote and hybrid management situations.
Recognise the importance of communication and interaction in management.
Recognise the diversity of work communities and acquire skills for managing diversity.

Content

How can your leadership influence the success of your organisation?
How do you develop leadership and its interaction?
What are the tasks involved in responsible chaperoning?
What are the differences between operational leadership in local, remote and hybrid leadership situations?
What communication and interaction methods and tools do you use to guide and support the performance of individuals and teams to meet objectives?
How do you deal with different communication situations in the workplace?

Evaluation

The course in frontline work and workplace communication is placed at the end of the competence. Criteria a, c to g are the main criteria for the assessment of the course.

At level 3, students will be able to
a. use professional terminology competently in different situations.
c. work as a member of a team in a professional capacity in the workplace and identify and describe professional problems.
d. evaluate performance in client, user and target group situations.
e. select appropriate models, methods, software and techniques and justify the choice.
f. contribute to the achievement of team objectives.
g. critically apply ethical principles in the field in a variety of situations.

Course material

Opetusmateriaali löytyy Learn-alustalta opintojakson alkaessa. Materiaali koostuu kirjoista, videoista ja verkkoartikkeleista.

Study forms and methods

Tämän verkkototeutuksen alussa on aloituskerta, jossa käydään yhteisesti läpi kurssin teemat. Kurssilla on itsenäisesti suoritettavia tehtäviä.

Opintojaksolla on opiskelua tukevia ohjauksia verkossa opettajan kanssa kuukausittain lukujärjestystiedon mukaisesti.

RDI and work-related cooperation

Opintojakson aikana opiskelija tutustuu valitsemansa yrityksen esihenkilöön ja tekee hänen haastattelustaan yhden oppimistehtävän.

Timing of exams and assignments

Opintojakso etenee opiskelijan omassa tahdissa vaiheittain siten, että seuraava osio aukeaa, kun edellinen on tehty.

Opettajat arvioivat kuukausittain loppuun asti tehdyt opintojaksosuoritukset ja antavat niistä arvosanan asteikolla hyväksytty/täydennettävä/hylätty. Kaikki kurssitehtävät tulee tehdä toteutuksen aikana. Tämä koskee myös mahdollisia uusintoja.

Student workload

5 x 27 tuntia = 135 tuntia opiskelijan työtä

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta. 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 135 tuntia.

Course part description

Opintojakso koostuu viidestä toisiinsa linkittyvästä moduulista:

1. Esihenkilön roolit ja tehtävät
2. Minustako esihenkilö?
3. Esihenkilö työyhteisöviestijänä
4. Valmentaja johtamisote
5. Loppuraportti

Lisäksi opintojakson päätteeksi tehdään lyhyt reflektio omasta oppimisesta.

Moduulit avautuvat järjestyksessä.

Further information

Xamk-tason täydentävä osaaminen

Xamkin yhteiset täydentävät opinnot ovat kaikille Xamkin opiskelijoille avoimia opintoja tutkintoalasta riippumatta. Opinnoilla vahvistat monialaisia taitoja, kuten johtajuutta ja esihenkilötyötä, liiketoimintaosaamista, yrittäjyysosaamista sekä kestävään kehitykseen liittyvää ymmärrystä.

Opintojaksot toteutetaan verkko75-toteutuksella: suurin osa työskentelystä tapahtuu itsenäisesti ja joustavasti omassa tahdissa Learn-oppimisympäristössä. Opintojaksolla on myös hieman opettajan ohjausta ja tukea, esimerkiksi ohjausviestit, palautteet tai lyhyet ohjaushetket.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää opintojakson oppimistehtävien suorittamista määräaikaan mennessä. Arviointeja ei anneta opettajien kesäloma-aikana, kesä-heinäkuussa.

Go back to top of page