Principles of marketing (5cr)
Code: LT00FA13-3012
General information
- Enrollment
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 12.01.2026 - 31.03.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Heli Juntunen
- Teacher in charge
- Heli Juntunen
- Groups
-
LTMI26KVBusiness Management, online studies
- Course
- LT00FA13
Unfortunately, no reservations were found for the realization Principles of marketing LT00FA13-3012. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
You are able to describe the aspects of marketing concepts, including their objectives and functions.
You are able to analyse target groups and define principles for the selection of target groups.
You are able to plan a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.
Content
What are the objectives and role of marketing in an organisation's operations?
Which essential issues are taken into consideration when defining objectives and target groups of marketing?
What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organisational goals?
Evaluation
Students can
a) know how to consistently use vocabulary related to marketing.
c) identify the entity of marketing: target groups, objectives and marketing mix.
e) use the key models and methods of marketing.
Course material
Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali
Study forms and methods
Opintojakso toteutetaan verkko-opetuksena. Opintojaksoon sisältyy kaksi verkkotapamista, näistä tiedotetaan opintojakson alustalla. Verkkotapaamiset toteutetaan Teamsissa ja ne ovat vapaaehtoisia.
Opintojaksolla opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä. Opiskelu rytmittävät oppimistehtävät. Arvioitavat tehtävät tehdään pääasiassa itsenäisesti, mutta osa tehtävistä on mahdollista suorittaa myös ryhmätyönä. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa. Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti, eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.
Ohjaus tapahtuu teamsin , Learn-alustan ja sähköpostin välityksellä
Mikäli opiskelija on suorittanut opintojakson tavoitteiden mukaisen opintokokonaisuuden jossakin muussa korkeakoulussa alle 10-vuotta sitten, hänellä voi olla mahdollisuus opintojensa hyväksilukuun.
Mikäli opiskelija on tehnyt opintojakson tavoitteisiin ja sisältöön liittyvää työtä työsuhteessa jo pitkään ja hänelle on kertynyt siitä opintojakson tavoitteisiin liittyvää osaamista, hän voi osoittaa osaamisensa näytön avulla.
RDI and work-related cooperation
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Timing of exams and assignments
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy työelämälähtöisiä oppimistehtäviä ja käsiteltäviin markkinoinnin osa-alueisiin liittyviä kertaustenttejä.
Student workload
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Todellinen työmäärä riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t
Course part description
1.osa Johdanto markkinointiin
ässä osassa käsitellään markkinoinnin merkitystä ja roolia yrityksen tai organisaation toiminnassa. Painopisteenä ovat markkinoinnin keskeiset tavoitteet ja tehtävät sekä vastuullisuuden huomioiminen markkinoinnin suunnittelussa ja toteutuksessa.
2. osa Asiakaskäyttäytyminen
Tässä osassa perehdytään siihen, miten yrityksen tai organisaation kohderyhmiä voidaan analysoida asiakaskäyttäytymisen näkökulmasta. Käsittelyssä ovat asiakkaiden tarpeet, ostokäyttäytymisen piirteet sekä se, miten nämä tekijät vaikuttavat markkinoinnin tavoitteiden asettamiseen ja kohderyhmien valintaan.
3. osa Markkinoinnin kilpailukeinot
Tässä osassa tarkastellaan markkinoinnin kilpailukeinoja (tuote, hinta, saatavuus, markkinointiviestintä ja henkilöstö/asiakaspalvelu) sekä sitä, miten niitä hyödynnetään yrityksen tai organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi.
Further information
Opettaja: Heli Juntunen, heli.juntunen@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan asteikolla 1–5. Opintojakson arviointi perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytyksen löydät Learn-alustalta.
Arviointi tällä opintojaksolla tehdään oppimistehtävien ja tenttien yhteispistekertymänä,