Skip to main content

Principles of marketing (5cr)

Code: LT00FA13-3012

General information


Enrollment
10.11.2025 - 21.11.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
12.01.2026 - 31.03.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Heli Juntunen
Teacher in charge
Heli Juntunen
Groups
LTMI26KV
Business Management, online studies
Course
LT00FA13

Unfortunately, no reservations were found for the realization Principles of marketing LT00FA13-3012. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Objective

You are able to describe the aspects of marketing concepts, including their objectives and functions.
You are able to analyse target groups and define principles for the selection of target groups.
You are able to plan a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

What are the objectives and role of marketing in an organisation's operations?
Which essential issues are taken into consideration when defining objectives and target groups of marketing?
What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organisational goals?

Evaluation

Students can
a) know how to consistently use vocabulary related to marketing.
c) identify the entity of marketing: target groups, objectives and marketing mix.
e) use the key models and methods of marketing.

Course material

Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali

Study forms and methods

Opintojakso toteutetaan verkko-opetuksena. Opintojaksoon sisältyy kaksi verkkotapamista, näistä tiedotetaan opintojakson alustalla. Verkkotapaamiset toteutetaan Teamsissa ja ne ovat vapaaehtoisia.

Opintojaksolla opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä. Opiskelu rytmittävät oppimistehtävät. Arvioitavat tehtävät tehdään pääasiassa itsenäisesti, mutta osa tehtävistä on mahdollista suorittaa myös ryhmätyönä. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa. Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti, eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.

Ohjaus tapahtuu teamsin , Learn-alustan ja sähköpostin välityksellä

Mikäli opiskelija on suorittanut opintojakson tavoitteiden mukaisen opintokokonaisuuden jossakin muussa korkeakoulussa alle 10-vuotta sitten, hänellä voi olla mahdollisuus opintojensa hyväksilukuun.

Mikäli opiskelija on tehnyt opintojakson tavoitteisiin ja sisältöön liittyvää työtä työsuhteessa jo pitkään ja hänelle on kertynyt siitä opintojakson tavoitteisiin liittyvää osaamista, hän voi osoittaa osaamisensa näytön avulla.

RDI and work-related cooperation

Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.

Timing of exams and assignments

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy työelämälähtöisiä oppimistehtäviä ja käsiteltäviin markkinoinnin osa-alueisiin liittyviä kertaustenttejä.

Student workload

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Todellinen työmäärä riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.

5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t

Course part description

1.osa Johdanto markkinointiin

ässä osassa käsitellään markkinoinnin merkitystä ja roolia yrityksen tai organisaation toiminnassa. Painopisteenä ovat markkinoinnin keskeiset tavoitteet ja tehtävät sekä vastuullisuuden huomioiminen markkinoinnin suunnittelussa ja toteutuksessa.

2. osa Asiakaskäyttäytyminen

Tässä osassa perehdytään siihen, miten yrityksen tai organisaation kohderyhmiä voidaan analysoida asiakaskäyttäytymisen näkökulmasta. Käsittelyssä ovat asiakkaiden tarpeet, ostokäyttäytymisen piirteet sekä se, miten nämä tekijät vaikuttavat markkinoinnin tavoitteiden asettamiseen ja kohderyhmien valintaan.

3. osa Markkinoinnin kilpailukeinot

Tässä osassa tarkastellaan markkinoinnin kilpailukeinoja (tuote, hinta, saatavuus, markkinointiviestintä ja henkilöstö/asiakaspalvelu) sekä sitä, miten niitä hyödynnetään yrityksen tai organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi.

Further information

Opettaja: Heli Juntunen, heli.juntunen@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla 1–5. Opintojakson arviointi perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytyksen löydät Learn-alustalta.

Arviointi tällä opintojaksolla tehdään oppimistehtävien ja tenttien yhteispistekertymänä,

Go back to top of page