Skip to main content

Principles of marketing (5cr)

Code: LT00FA13-3015

General information


Enrollment
10.11.2025 - 21.11.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
23.03.2026 - 24.05.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Laura Hakanen
Teacher in charge
Laura Hakanen
Groups
LTKV26KM1
Business, part-time studies
Course
LT00FA13

Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 11 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 23.03.2026 time 12:15 - 14:45
(2 h 30 min)
Markkinoinnin perusteet LT00FA13-3015
309C Teorialuokka (52+1), 3. kerros
Mon 13.04.2026 time 16:45 - 18:45
(2 h 0 min)
Markkinoinnin perusteet LT00FA13-3015
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Mon 20.04.2026 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Markkinoinnin perusteet LT00FA13-3015
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Mon 04.05.2026 time 14:30 - 16:30
(2 h 0 min)
Markkinoinnin perusteet LT00FA13-3015
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Mon 18.05.2026 time 12:15 - 14:45
(2 h 30 min)
Markkinoinnin perusteet LT00FA13-3015
337C Teorialuokka (60+1), päärakennus
Changes to reservations may be possible.

Objective

You are able to describe the aspects of marketing concepts, including their objectives and functions.
You are able to analyse target groups and define principles for the selection of target groups.
You are able to plan a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

What are the objectives and role of marketing in an organisation's operations?
Which essential issues are taken into consideration when defining objectives and target groups of marketing?
What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organisational goals?

Evaluation

Students can
a) know how to consistently use vocabulary related to marketing.
c) identify the entity of marketing: target groups, objectives and marketing mix.
e) use the key models and methods of marketing.

Course material

Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.

Study forms and methods

Toteutus sisältää lähiopetuskertoja Kouvolan kampuksella, verkkoluentoja sekä aikaan sitomatonta itsenäistä työskentelyä verkkoympäristössä. Opintojakso etenee ryhmän yhteisen aikataulun mukaisesti. Opintojakso sisältää yksilötehtäviä ja ryhmätehtävän. Opettajan ohjausta saatavilla lähiopetuksen yhteydessä ja Learn-alustalla. Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.

RDI and work-related cooperation

Opintojakson oppimistehtävissä voidaan tehdä työelämäyhteistyötä.

Timing of exams and assignments

Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi.

Student workload

Opintojakson laskennallinen opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Tämä koostuu luennoista, itseopiskelusta sekä oppimistehtävien teosta yksin ja ryhmissä.

Further information

Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät Learn-alustalle automaattisesti opintojakson alkaessa.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvioin perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytyksen löydät Learn-alustalta.

Go back to top of page