Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteet (5op)

Toteutuksen tunnus: LT00FA13-3015

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.11.2025 - 21.11.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
23.03.2026 - 24.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Laura Hakanen
Vastuuopettaja
Laura Hakanen
Ryhmät
LTKV26KM1
Liiketalous, monimuoto
Opintojakso
LT00FA13

Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 11 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 23.03.2026 klo 12:15 - 14:45
(2 t 30 min)
Markkinoinnin perusteet LT00FA13-3015
309C Teorialuokka (52+1), 3. kerros
Ma 13.04.2026 klo 16:45 - 18:45
(2 t 0 min)
Markkinoinnin perusteet LT00FA13-3015
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Ma 20.04.2026 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
Markkinoinnin perusteet LT00FA13-3015
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Ma 04.05.2026 klo 14:30 - 16:30
(2 t 0 min)
Markkinoinnin perusteet LT00FA13-3015
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Ma 18.05.2026 klo 12:15 - 14:45
(2 t 30 min)
Markkinoinnin perusteet LT00FA13-3015
337C Teorialuokka (60+1), päärakennus
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Osaat kuvata markkinoinnin keskeiset osa-alueet, tavoitteet ja tehtävät.
Osaat analysoida yrityksen tai organisaation kohderyhmiä ja määritellä perusteet kohderyhmien valinnassa.
Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.

Sisältö

Mikä on markkinoinnin tavoite ja merkitys yrityksen tai organisaation toiminnassa?
Mitä keskeisiä asioita huomioidaan markkinoinnin tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä?
Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään yrityksen tai organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?

Arviointi

Opiskelija osaa
a) käyttää johdonmukaisesti markkinoinnin peruskäsitteitä.
c) hahmottaa markkinoinnin kohderyhmät, tavoitteet ja kilpailukeinot.
e) käyttää keskeisiä markkinoinnin toimintamalleja ja menetelmiä.

Opiskelumateriaali

Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Toteutus sisältää lähiopetuskertoja Kouvolan kampuksella, verkkoluentoja sekä aikaan sitomatonta itsenäistä työskentelyä verkkoympäristössä. Opintojakso etenee ryhmän yhteisen aikataulun mukaisesti. Opintojakso sisältää yksilötehtäviä ja ryhmätehtävän. Opettajan ohjausta saatavilla lähiopetuksen yhteydessä ja Learn-alustalla. Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson oppimistehtävissä voidaan tehdä työelämäyhteistyötä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laskennallinen opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Tämä koostuu luennoista, itseopiskelusta sekä oppimistehtävien teosta yksin ja ryhmissä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät Learn-alustalle automaattisesti opintojakson alkaessa.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvioin perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytyksen löydät Learn-alustalta.

Siirry alkuun