Markkinoinnin perusteet (5op)
Toteutuksen tunnus: LT00FA13-3015
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 23.03.2026 - 24.05.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 60
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Laura Hakanen
- Vastuuopettaja
- Laura Hakanen
- Ryhmät
-
LTKV26KM1Liiketalous, monimuoto
- Opintojakso
- LT00FA13
Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 11 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 23.03.2026 klo 12:15 - 14:45 (2 t 30 min) |
Markkinoinnin perusteet LT00FA13-3015 |
309C
Teorialuokka (52+1), 3. kerros
|
Ma 13.04.2026 klo 16:45 - 18:45 (2 t 0 min) |
Markkinoinnin perusteet LT00FA13-3015 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Ma 20.04.2026 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Markkinoinnin perusteet LT00FA13-3015 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Ma 04.05.2026 klo 14:30 - 16:30 (2 t 0 min) |
Markkinoinnin perusteet LT00FA13-3015 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Ma 18.05.2026 klo 12:15 - 14:45 (2 t 30 min) |
Markkinoinnin perusteet LT00FA13-3015 |
337C
Teorialuokka (60+1), päärakennus
|
Tavoitteet
Osaat kuvata markkinoinnin keskeiset osa-alueet, tavoitteet ja tehtävät.
Osaat analysoida yrityksen tai organisaation kohderyhmiä ja määritellä perusteet kohderyhmien valinnassa.
Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Sisältö
Mikä on markkinoinnin tavoite ja merkitys yrityksen tai organisaation toiminnassa?
Mitä keskeisiä asioita huomioidaan markkinoinnin tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä?
Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään yrityksen tai organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Arviointi
Opiskelija osaa
a) käyttää johdonmukaisesti markkinoinnin peruskäsitteitä.
c) hahmottaa markkinoinnin kohderyhmät, tavoitteet ja kilpailukeinot.
e) käyttää keskeisiä markkinoinnin toimintamalleja ja menetelmiä.
Opiskelumateriaali
Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Toteutus sisältää lähiopetuskertoja Kouvolan kampuksella, verkkoluentoja sekä aikaan sitomatonta itsenäistä työskentelyä verkkoympäristössä. Opintojakso etenee ryhmän yhteisen aikataulun mukaisesti. Opintojakso sisältää yksilötehtäviä ja ryhmätehtävän. Opettajan ohjausta saatavilla lähiopetuksen yhteydessä ja Learn-alustalla. Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson oppimistehtävissä voidaan tehdä työelämäyhteistyötä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laskennallinen opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Tämä koostuu luennoista, itseopiskelusta sekä oppimistehtävien teosta yksin ja ryhmissä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät Learn-alustalle automaattisesti opintojakson alkaessa.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvioin perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytyksen löydät Learn-alustalta.