Skip to main content

Customer service and sales (5cr)

Code: LT00FA15-3018

General information


Enrollment
10.11.2025 - 21.11.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
23.03.2026 - 24.05.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Kerttuli Fisk
Teacher in charge
Kerttuli Fisk
Groups
LTKV26KM1
Business, part-time studies
Course
LT00FA15

Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 13 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 23.03.2026 time 15:00 - 17:30
(2 h 30 min)
Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3018
337C Teorialuokka (60+1), päärakennus
Mon 13.04.2026 time 14:30 - 16:30
(2 h 0 min)
Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3018
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Mon 20.04.2026 time 16:45 - 18:45
(2 h 0 min)
Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3018
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Mon 27.04.2026 time 16:45 - 18:45
(2 h 0 min)
Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3018
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Mon 04.05.2026 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3018
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Mon 18.05.2026 time 09:00 - 11:30
(2 h 30 min)
Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3018
309C Teorialuokka (52+1), 3. kerros
Changes to reservations may be possible.

Objective

You are able to describe and understand the company's customer service concept.
You are able to define what factors contribute to good customer service.
You are able to define how customer service and sales should be carried out.
You are able to understand the sales process phases and to act appropriately in the different stages of the process.

Content

What is a company's customer service concept?
What are the components of good customer service?
How are customer service and sales work carried out?
What are the aspects of and stages in the sales process?

Evaluation

Students can
a) know how to consistently use vocabulary related to customer service and sales.
b) look for information in the key information sources of the field.
d) identify interrelated tasks related to customer service and sales.

Course material

Opintojaksolla on käytetään oppikirjana Bergström & Leppänen, Yrityksen Asikasmarkkinointi. Myös muuhun alan kirjallisuuteen tutustutaan oppimistehtävän kautta.

Muu opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa..

Study forms and methods

Toteutus sisältää 2 lähiopetuskertaa Kouvolan kampuksella ja lisäksi aikaan lukujärjestyksen mukaiset verkkoluennot. Lähitapaamisten välillä on itsenäistä opiskelua Learn-alustan materiaaleihin ja annettuun kirjallisuuteen perustuen. Läsnäolo lähipäivissä on välttämätöntä ja poissaolot tulee korvata
Opintojakso etenee Learnissa tarkentuvan aikataulun mukaisesti, sisältäen sekä yksilö- että ryhmätehtäviä. Oppimistehtävät palautetaan annettuina päivämäärinä.

Opettajan ohjausta saatavilla lähiopetuksen yhteydessä ja kurssin keskustelualueen ja sähköpostin kautta.

Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.

Opintojakso koostuu opintojakson sisällön ja tavoitteiden mukaisista teemoista.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla vierailee työelämän edustajia (TBC).
Opintojakson oppimistehtävät perustuvat työelämän toimeksiantoihin.
Opintojaksolla tehdään työelämäliitännäinen ryhmätyö.

Timing of exams and assignments

Opintojaksolla suoritetaan kuhunkin osioon liittyvä oppimistehtävä. Opintojakson viimeisellä lähiopetuskerralla käydään läpi ryhmätöiden tuloksia ja esityksiä.

Opintojaksolla on viikoittaisia tehtäviä. Opintojakson aikana tehdään ryhmissä projektitehtävä, jonka tulee olla valmiina opintojakson päättymispäivään mennessä.

Opintojakso päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.

International cooperation

Kansainvälinen yhteistyö on mahdollista vierailijoiden ja oppimistehtävien kautta.

Student workload

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, josta osa (12h) on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja valtaosa itsenäisesti tai ryhmissä työstettäviä oppimistehtäviä.

Course part description

Toteutus koostuu opintojakson kuvauksessa mainituista osa-alueista.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää tehtävien tekemistä ja riittävän kokonaispistemäärän saavuttamista.

Opintojakson arviointiasteikko on 1–5.

Go back to top of page