Siirry suoraan sisältöön

Asiakaspalvelu ja myynti (5op)

Toteutuksen tunnus: LT00FA15-3018

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.11.2025 - 21.11.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
23.03.2026 - 24.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Kerttuli Fisk
Vastuuopettaja
Kerttuli Fisk
Ryhmät
LTKV26KM1
Liiketalous, monimuoto
Opintojakso
LT00FA15

Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 13 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 23.03.2026 klo 15:00 - 17:30
(2 t 30 min)
Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3018
337C Teorialuokka (60+1), päärakennus
Ma 13.04.2026 klo 14:30 - 16:30
(2 t 0 min)
Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3018
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Ma 20.04.2026 klo 16:45 - 18:45
(2 t 0 min)
Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3018
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Ma 27.04.2026 klo 16:45 - 18:45
(2 t 0 min)
Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3018
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Ma 04.05.2026 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3018
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Ma 18.05.2026 klo 09:00 - 11:30
(2 t 30 min)
Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3018
309C Teorialuokka (52+1), 3. kerros
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Osaat kuvata ja ymmärrät yrityksen asiakaspalvelukonseptin.
Osaat määritellä, mistä hyvä asiakaspalvelu syntyy.
Osaat määritellä, miten asiakaspalvelua ja myyntityötä kannattaa toteuttaa palvelutilanteeseen peilaten.
Osaat hahmottaa myyntityön vaiheet ja toimia tarkoituksenmukaisella tavalla prosessin eri vaiheissa.

Sisältö

Millainen on yrityksen asiakaspalvelukonsepti?
Mitkä ovat hyvän asiakaspalvelun osatekijät?
Miten asiakaspalvelua ja myyntityötä toteutetaan?
Millainen on myyntityön prosessi ja sen eri vaiheet?

Arviointi

Opiskelija osaa
a) käyttää johdonmukaisesti asiakaspalveluun ja myyntiin liittyviä käsitteitä.
b) etsiä tietoa keskeisistä tiedonlähteistä.
d) toimia asiakkaiden ja kohderyhmien kanssa.

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla on käytetään oppikirjana Bergström & Leppänen, Yrityksen Asikasmarkkinointi. Myös muuhun alan kirjallisuuteen tutustutaan oppimistehtävän kautta.

Muu opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa..

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Toteutus sisältää 2 lähiopetuskertaa Kouvolan kampuksella ja lisäksi aikaan lukujärjestyksen mukaiset verkkoluennot. Lähitapaamisten välillä on itsenäistä opiskelua Learn-alustan materiaaleihin ja annettuun kirjallisuuteen perustuen. Läsnäolo lähipäivissä on välttämätöntä ja poissaolot tulee korvata
Opintojakso etenee Learnissa tarkentuvan aikataulun mukaisesti, sisältäen sekä yksilö- että ryhmätehtäviä. Oppimistehtävät palautetaan annettuina päivämäärinä.

Opettajan ohjausta saatavilla lähiopetuksen yhteydessä ja kurssin keskustelualueen ja sähköpostin kautta.

Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.

Opintojakso koostuu opintojakson sisällön ja tavoitteiden mukaisista teemoista.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla vierailee työelämän edustajia (TBC).
Opintojakson oppimistehtävät perustuvat työelämän toimeksiantoihin.
Opintojaksolla tehdään työelämäliitännäinen ryhmätyö.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojaksolla suoritetaan kuhunkin osioon liittyvä oppimistehtävä. Opintojakson viimeisellä lähiopetuskerralla käydään läpi ryhmätöiden tuloksia ja esityksiä.

Opintojaksolla on viikoittaisia tehtäviä. Opintojakson aikana tehdään ryhmissä projektitehtävä, jonka tulee olla valmiina opintojakson päättymispäivään mennessä.

Opintojakso päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.

Kansainvälinen yhteistyö

Kansainvälinen yhteistyö on mahdollista vierailijoiden ja oppimistehtävien kautta.

Opiskelijan työmäärä

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, josta osa (12h) on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja valtaosa itsenäisesti tai ryhmissä työstettäviä oppimistehtäviä.

Toteutuksen osien kuvaus

Toteutus koostuu opintojakson kuvauksessa mainituista osa-alueista.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää tehtävien tekemistä ja riittävän kokonaispistemäärän saavuttamista.

Opintojakson arviointiasteikko on 1–5.

Siirry alkuun