Asiakaspalvelu ja myynti (5op)
Toteutuksen tunnus: LT00FA15-3018
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 23.03.2026 - 24.05.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 60
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Kerttuli Fisk
- Vastuuopettaja
- Kerttuli Fisk
- Ryhmät
-
LTKV26KM1Liiketalous, monimuoto
- Opintojakso
- LT00FA15
Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 13 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 23.03.2026 klo 15:00 - 17:30 (2 t 30 min) |
Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3018 |
337C
Teorialuokka (60+1), päärakennus
|
Ma 13.04.2026 klo 14:30 - 16:30 (2 t 0 min) |
Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3018 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Ma 20.04.2026 klo 16:45 - 18:45 (2 t 0 min) |
Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3018 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Ma 27.04.2026 klo 16:45 - 18:45 (2 t 0 min) |
Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3018 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Ma 04.05.2026 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3018 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Ma 18.05.2026 klo 09:00 - 11:30 (2 t 30 min) |
Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3018 |
309C
Teorialuokka (52+1), 3. kerros
|
Tavoitteet
Osaat kuvata ja ymmärrät yrityksen asiakaspalvelukonseptin.
Osaat määritellä, mistä hyvä asiakaspalvelu syntyy.
Osaat määritellä, miten asiakaspalvelua ja myyntityötä kannattaa toteuttaa palvelutilanteeseen peilaten.
Osaat hahmottaa myyntityön vaiheet ja toimia tarkoituksenmukaisella tavalla prosessin eri vaiheissa.
Sisältö
Millainen on yrityksen asiakaspalvelukonsepti?
Mitkä ovat hyvän asiakaspalvelun osatekijät?
Miten asiakaspalvelua ja myyntityötä toteutetaan?
Millainen on myyntityön prosessi ja sen eri vaiheet?
Arviointi
Opiskelija osaa
a) käyttää johdonmukaisesti asiakaspalveluun ja myyntiin liittyviä käsitteitä.
b) etsiä tietoa keskeisistä tiedonlähteistä.
d) toimia asiakkaiden ja kohderyhmien kanssa.
Opiskelumateriaali
Opintojaksolla on käytetään oppikirjana Bergström & Leppänen, Yrityksen Asikasmarkkinointi. Myös muuhun alan kirjallisuuteen tutustutaan oppimistehtävän kautta.
Muu opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa..
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Toteutus sisältää 2 lähiopetuskertaa Kouvolan kampuksella ja lisäksi aikaan lukujärjestyksen mukaiset verkkoluennot. Lähitapaamisten välillä on itsenäistä opiskelua Learn-alustan materiaaleihin ja annettuun kirjallisuuteen perustuen. Läsnäolo lähipäivissä on välttämätöntä ja poissaolot tulee korvata
Opintojakso etenee Learnissa tarkentuvan aikataulun mukaisesti, sisältäen sekä yksilö- että ryhmätehtäviä. Oppimistehtävät palautetaan annettuina päivämäärinä.
Opettajan ohjausta saatavilla lähiopetuksen yhteydessä ja kurssin keskustelualueen ja sähköpostin kautta.
Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.
Opintojakso koostuu opintojakson sisällön ja tavoitteiden mukaisista teemoista.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla vierailee työelämän edustajia (TBC).
Opintojakson oppimistehtävät perustuvat työelämän toimeksiantoihin.
Opintojaksolla tehdään työelämäliitännäinen ryhmätyö.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla suoritetaan kuhunkin osioon liittyvä oppimistehtävä. Opintojakson viimeisellä lähiopetuskerralla käydään läpi ryhmätöiden tuloksia ja esityksiä.
Opintojaksolla on viikoittaisia tehtäviä. Opintojakson aikana tehdään ryhmissä projektitehtävä, jonka tulee olla valmiina opintojakson päättymispäivään mennessä.
Opintojakso päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.
Kansainvälinen yhteistyö
Kansainvälinen yhteistyö on mahdollista vierailijoiden ja oppimistehtävien kautta.
Opiskelijan työmäärä
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, josta osa (12h) on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja valtaosa itsenäisesti tai ryhmissä työstettäviä oppimistehtäviä.
Toteutuksen osien kuvaus
Toteutus koostuu opintojakson kuvauksessa mainituista osa-alueista.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää tehtävien tekemistä ja riittävän kokonaispistemäärän saavuttamista.
Opintojakson arviointiasteikko on 1–5.