Digital costume design and garment making (5cr)
Code: CO00FT98-3001
General information
- Enrollment
- 01.12.2025 - 31.08.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 12.01.2026 - 31.12.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Culture
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 300
Unfortunately, no reservations were found for the realization Digital costume design and garment making CO00FT98-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
Opintojakson suoritettuasi:
- Ymmärrät erilaiset digitaaliset ympäristöt missä digitaalisia pukuja esitetään
- Osaat digitaalisen hahmon pukusuunnittelun perusperiaatteet
- Osaat digitaalisen vaatemallinnusohjelmiston käytön vaatteen kaavoituksessa ja ompelu toiminnoissa
- Opit digitaalisten pukujen mahdollisuudet eri näkökulmista animaatio, peli, näyttämö ja elokuvataiteen kontekstissa.
Content
- Digitaalisen puvustuksen historia
- Miten digitaalista pukusuunnittelua toteutetaan käytännössä?
- Miten fyysisiä materiaaleja hyödynnetään digitaalisen puvun suunnittelussa?
- Miten käytän digitaalisen vaatemallinnusohjelmiston CLOn kaavoitus ja ompelu työkaluja
- Kuinka pukujen kankaat, värit ja kuosit valitaan ja vaihdetaan CLO ohjelmistossa
- Kuinka sovellat oppimaasi käytännön suunnittelutehtävissä?
Further information
Tämä on CampusOnline-toteutus, eikä sitä ole tarkoitettu Xamkin tutkinto-opiskelijoille.
Evaluation scale
1-5