Digitaalinen pukusuunnittelu ja valmistus (5op)
Toteutuksen tunnus: CO00FT98-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.12.2025 - 31.08.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 12.01.2026 - 31.12.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Kulttuurin koulutusyksikkö
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 1 - 300
Toteutukselle Digitaalinen pukusuunnittelu ja valmistus CO00FT98-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuasi:
- Ymmärrät erilaiset digitaaliset ympäristöt missä digitaalisia pukuja esitetään
- Osaat digitaalisen hahmon pukusuunnittelun perusperiaatteet
- Osaat digitaalisen vaatemallinnusohjelmiston käytön vaatteen kaavoituksessa ja ompelu toiminnoissa
- Opit digitaalisten pukujen mahdollisuudet eri näkökulmista animaatio, peli, näyttämö ja elokuvataiteen kontekstissa.
Sisältö
- Digitaalisen puvustuksen historia
- Miten digitaalista pukusuunnittelua toteutetaan käytännössä?
- Miten fyysisiä materiaaleja hyödynnetään digitaalisen puvun suunnittelussa?
- Miten käytän digitaalisen vaatemallinnusohjelmiston CLOn kaavoitus ja ompelu työkaluja
- Kuinka pukujen kankaat, värit ja kuosit valitaan ja vaihdetaan CLO ohjelmistossa
- Kuinka sovellat oppimaasi käytännön suunnittelutehtävissä?
Lisätietoja opiskelijoille
Tämä on CampusOnline-toteutus, eikä sitä ole tarkoitettu Xamkin tutkinto-opiskelijoille.
Arviointiasteikko
1-5