Skip to main content

Unreal Engine - Journey to game development (5cr)

Code: AV00FU80-3001

General information


Enrollment
01.11.2025 - 31.08.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.03.2026 - 31.12.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Open UAS and Continuing education
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 50
Degree programmes
Open University of Applied Sciences
Degree programme in Software Engineering
Teachers
Juha Ojala
Teacher in charge
Juha Ojala
Groups
VV2025-2026
Optional studies 2025-2026
VV2026-2027
Optional studies 2026-2027
Course
AV00FU80

Unfortunately, no reservations were found for the realization Unreal Engine - Journey to game development AV00FU80-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Objective

-Hallitset Unreal Enginen tärkeimmät perustoiminnot
-Osaat rakentaa yksinkertaisia 3D-ympäristöjä
-Ymmärrät peliohjelmoinnin perusteet ja osaat soveltaa niitä käytännössä
-Ymmärrät pelillistämisen mahdollisuuksia eri toimialoilla
-Olet valmis syventämään osaamistasi muilla Unreal Engine -opintojaksoilla

Content

-Miten Unreal Engine 5:n tarjoamia työkaluja voidaan hyödyntää kenttäsuunnittelussa ja peliohjelmoinnissa?
-Miten Geometrian luominen, materiaalien tekeminen ja valaistus toteutetaan ja integroidaan osaksi pelikokonaisuutta?
-Miten Unreal Enginen visuaalista Blueprint-skriptauskieltä voidaan käyttää pelilogiikan toteuttamiseen ilman perinteistä ohjelmointia?
-Miten Fab-palvelua voidaan hyödyntää, kun etsitään ja otetaan käyttöön 3D-malleja sekä materiaaleja, ja mikä rooli sillä on osana Unreal Engineä?

Course material

Opintojakso sisältää omaa teoriaa, linkkejä, sekä aiheeseen liittyviä harjoitustehtäviä eri osa-aiheista.

Toteutus alkaa (ja etenee) oma-aloitteisena etäopiskeluna pl. mahdolliset erikseen ilmoitettavat erikoispäivät. Kurssia suoritetaan menemällä Learn -alustalla olevaa rakennetta läpi välilehti kerrallaan. Jokainen välilehdellä oleva aktiviteetti ja aineisto tulee lukea läpi ennen seuraavaan välilehteen menemistä. Tehtävät voi ohittaa hetkellisesti jos ne tuntuvat liian vaikeilta ja palata tekemään ne myöhemmin.

Kurssialustana toimii Learn -alusta, josta löytyy kaikki tarvittava tieto kurssin läpipääsemiseksi.

Study forms and methods

Opiskelumuotona on pääsääntöisesti etänä suoritettava itseopiskelu. Opintojakson aikana voidaan sopia erillisiä TEAMS-tapaamisia. Opintojakso vaatii Unreal Engine -pelimoottorin sekä Visual Studio Communityn asentamisen omalle työasemalle.

RDI and work-related cooperation

Sovitaan erikseen opettajan kanssa.

Timing of exams and assignments

Tentit ja tehtävät ajoittuvat opintojakson aukioloaikaan.

Student workload

Laskennallinen opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste eli kokonaisuudessaan 5 op x 27 h = 135 tuntia opiskelijan työtä. Opiskelijan työmäärä riippuu opiskelijan opiskelutaidoista, -tekniikoista ja aiemmasta osaamisesta.

Course part description

Opintojakson osaamistavoitteet:

Ymmärrät mitä ovat pelimoottorit ja miksi niitä käytetään?
Hallitset Unreal Enginen tärkeimmät perustoiminnot
Osaat rakentaa yksinkertaisia 3D-ympäristöjä
Ymmärrät peliohjelmoinnin perusteet ja osaat soveltaa niitä käytännössä
Ymmärrät pelillistämisen mahdollisuuksia eri toimialoilla
Olet valmis syventämään osaamistasi muilla Unreal Engine -opintojaksoilla

Opintojakson sisältö:

Miten Unreal Engine 5:n tarjoamia työkaluja voidaan hyödyntää kenttäsuunnittelussa ja peliohjelmoinnissa?
Miten Geometrian luominen, materiaalien tekeminen ja valaistus toteutetaan ja integroidaan osaksi pelikokonaisuutta?
Miten Unreal Enginen visuaalista Blueprint-skriptauskieltä voidaan käyttää pelilogiikan toteuttamiseen ilman perinteistä ohjelmointia?
Miten Fab-palvelua voidaan hyödyntää, kun etsitään ja otetaan käyttöön 3D-malleja sekä materiaaleja, ja mikä rooli sillä on osana Unreal Engineä?

Further information

Opintojakso on tarjolla:
Avoimen AMKin opiskeljoille 50 paikkaa
Tutkinto-opiskelijoille 50 paikkaa

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

PISTERAJAT
Koko kurssi = max. 100 pistettä, läpipääsyraja = 40 pistettä.

ARVIOINTIASTEIKKO
pisteet = arvosana

0-39 = 0, hylätty

40-49 = 1

50-59 = 2

60-69 = 3

70-79 = 4

> 80 = 5

ARVIOINTIPERUSTEET
Arviointiperusteet ovat tehtäväkohtaisia. Ne on mainittu harjoitustehtävien yhteydessä. Jokainen tehtävä kerryttää pistepottia

Go back to top of page