Unreal Engine - Journey to game development (5cr)
Code: AV00FU80-3001
General information
- Enrollment
- 01.11.2025 - 31.08.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 01.03.2026 - 31.12.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Open UAS and Continuing education
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 50
- Degree programmes
- Open University of Applied Sciences
- Degree programme in Software Engineering
- Teachers
- Juha Ojala
- Teacher in charge
- Juha Ojala
- Groups
-
VV2025-2026Optional studies 2025-2026
-
VV2026-2027Optional studies 2026-2027
- Course
- AV00FU80
Unfortunately, no reservations were found for the realization Unreal Engine - Journey to game development AV00FU80-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
-Hallitset Unreal Enginen tärkeimmät perustoiminnot
-Osaat rakentaa yksinkertaisia 3D-ympäristöjä
-Ymmärrät peliohjelmoinnin perusteet ja osaat soveltaa niitä käytännössä
-Ymmärrät pelillistämisen mahdollisuuksia eri toimialoilla
-Olet valmis syventämään osaamistasi muilla Unreal Engine -opintojaksoilla
Content
-Miten Unreal Engine 5:n tarjoamia työkaluja voidaan hyödyntää kenttäsuunnittelussa ja peliohjelmoinnissa?
-Miten Geometrian luominen, materiaalien tekeminen ja valaistus toteutetaan ja integroidaan osaksi pelikokonaisuutta?
-Miten Unreal Enginen visuaalista Blueprint-skriptauskieltä voidaan käyttää pelilogiikan toteuttamiseen ilman perinteistä ohjelmointia?
-Miten Fab-palvelua voidaan hyödyntää, kun etsitään ja otetaan käyttöön 3D-malleja sekä materiaaleja, ja mikä rooli sillä on osana Unreal Engineä?
Course material
Opintojakso sisältää omaa teoriaa, linkkejä, sekä aiheeseen liittyviä harjoitustehtäviä eri osa-aiheista.
Toteutus alkaa (ja etenee) oma-aloitteisena etäopiskeluna pl. mahdolliset erikseen ilmoitettavat erikoispäivät. Kurssia suoritetaan menemällä Learn -alustalla olevaa rakennetta läpi välilehti kerrallaan. Jokainen välilehdellä oleva aktiviteetti ja aineisto tulee lukea läpi ennen seuraavaan välilehteen menemistä. Tehtävät voi ohittaa hetkellisesti jos ne tuntuvat liian vaikeilta ja palata tekemään ne myöhemmin.
Kurssialustana toimii Learn -alusta, josta löytyy kaikki tarvittava tieto kurssin läpipääsemiseksi.
Study forms and methods
Opiskelumuotona on pääsääntöisesti etänä suoritettava itseopiskelu. Opintojakson aikana voidaan sopia erillisiä TEAMS-tapaamisia. Opintojakso vaatii Unreal Engine -pelimoottorin sekä Visual Studio Communityn asentamisen omalle työasemalle.
RDI and work-related cooperation
Sovitaan erikseen opettajan kanssa.
Timing of exams and assignments
Tentit ja tehtävät ajoittuvat opintojakson aukioloaikaan.
Student workload
Laskennallinen opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste eli kokonaisuudessaan 5 op x 27 h = 135 tuntia opiskelijan työtä. Opiskelijan työmäärä riippuu opiskelijan opiskelutaidoista, -tekniikoista ja aiemmasta osaamisesta.
Course part description
Opintojakson osaamistavoitteet:
Ymmärrät mitä ovat pelimoottorit ja miksi niitä käytetään?
Hallitset Unreal Enginen tärkeimmät perustoiminnot
Osaat rakentaa yksinkertaisia 3D-ympäristöjä
Ymmärrät peliohjelmoinnin perusteet ja osaat soveltaa niitä käytännössä
Ymmärrät pelillistämisen mahdollisuuksia eri toimialoilla
Olet valmis syventämään osaamistasi muilla Unreal Engine -opintojaksoilla
Opintojakson sisältö:
Miten Unreal Engine 5:n tarjoamia työkaluja voidaan hyödyntää kenttäsuunnittelussa ja peliohjelmoinnissa?
Miten Geometrian luominen, materiaalien tekeminen ja valaistus toteutetaan ja integroidaan osaksi pelikokonaisuutta?
Miten Unreal Enginen visuaalista Blueprint-skriptauskieltä voidaan käyttää pelilogiikan toteuttamiseen ilman perinteistä ohjelmointia?
Miten Fab-palvelua voidaan hyödyntää, kun etsitään ja otetaan käyttöön 3D-malleja sekä materiaaleja, ja mikä rooli sillä on osana Unreal Engineä?
Further information
Opintojakso on tarjolla:
Avoimen AMKin opiskeljoille 50 paikkaa
Tutkinto-opiskelijoille 50 paikkaa
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
PISTERAJAT
Koko kurssi = max. 100 pistettä, läpipääsyraja = 40 pistettä.
ARVIOINTIASTEIKKO
pisteet = arvosana
0-39 = 0, hylätty
40-49 = 1
50-59 = 2
60-69 = 3
70-79 = 4
> 80 = 5
ARVIOINTIPERUSTEET
Arviointiperusteet ovat tehtäväkohtaisia. Ne on mainittu harjoitustehtävien yhteydessä. Jokainen tehtävä kerryttää pistepottia