Marketing law (5 cr)
Code: OM00EF88-3001
General information
- Timing
- 26.08.2020 - 31.10.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Jarmo Nummela
- Course
- OM00EF88
Objective
Osoitat perehtyneisyyttä markkinointia koskevaan lainsäädäntöön, eri tahojen itsesääntelyohjeisiin ja käytät asiantuntevasti juridisia ammattikäsitteitä eri tilanteissa varsinkin digitaalisen markkinointiin liittyen.
Osaat tunnistaa ja kuvata yleisesti markkinointiin liittyviä oikeudellisia riskejä ja ottaa ne ennakoivasti huomioon varsinkin digitaalisen markkinointiin liittyen.
Osaat arvioida yleisellä tasolla ja erityisesti digitaaliseen liiketoimintaan ja markkinointiin liittyen yrityksiin, organisaatioihin ja kuluttajiin ja muihin kohderyhmiin kohdistuvaa markkinointia juridisesta näkökulmasta.
Content
Mitkä ovat kuluttaja- ja B2B-markkinoinnin keskeiset säännöt?
Millaisia toimialakohtaisia markkinoinnin säännöksiä on?
Miten suojataan brändejä, tuotteita ja palveluja?
Mitä ovat kilpailijoihin kohdistuvat moitittavat markkinoinnin menettelyt?
Miten henkilötietoja voidaan käyttää markkinoinnissa?
Mitkä ovat seuraamukset sääntöjen vastaisesta markkinoinnista?
Course material
Elina Koivumäki, Petteri Häkkinen (2018) Markkinointijuridiikka
ja muu opettajan mahdollisesti oppimisalustalla ilmoittama & antama materiaali
Timing of exams and assignments
Learn tentti opintojakson lopuksi
Evaluation scale
1-5