Siirry suoraan sisältöön

Markkinointijuridiikka (5 op)

Toteutuksen tunnus: OM00EF88-3001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
26.08.2020 - 31.10.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Vanha_Avoin AMK ja täydennyskoulutus (vanhettu)
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Jarmo Nummela
Opintojakso
OM00EF88
Toteutukselle OM00EF88-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osoitat perehtyneisyyttä markkinointia koskevaan lainsäädäntöön, eri tahojen itsesääntelyohjeisiin ja käytät asiantuntevasti juridisia ammattikäsitteitä eri tilanteissa varsinkin digitaalisen markkinointiin liittyen.

Osaat tunnistaa ja kuvata yleisesti markkinointiin liittyviä oikeudellisia riskejä ja ottaa ne ennakoivasti huomioon varsinkin digitaalisen markkinointiin liittyen.

Osaat arvioida yleisellä tasolla ja erityisesti digitaaliseen liiketoimintaan ja markkinointiin liittyen yrityksiin, organisaatioihin ja kuluttajiin ja muihin kohderyhmiin kohdistuvaa markkinointia juridisesta näkökulmasta.

Sisältö

Mitkä ovat kuluttaja- ja B2B-markkinoinnin keskeiset säännöt?
Millaisia toimialakohtaisia markkinoinnin säännöksiä on?
Miten suojataan brändejä, tuotteita ja palveluja?
Mitä ovat kilpailijoihin kohdistuvat moitittavat markkinoinnin menettelyt?
Miten henkilötietoja voidaan käyttää markkinoinnissa?
Mitkä ovat seuraamukset sääntöjen vastaisesta markkinoinnista?

Opiskelumateriaali

Elina Koivumäki, Petteri Häkkinen (2018) Markkinointijuridiikka
ja muu opettajan mahdollisesti oppimisalustalla ilmoittama & antama materiaali

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Learn tentti opintojakson lopuksi

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun