Skip to main content

Advanced game programming (5 cr)

Code: PO00DN34-3001

General information


Enrollment
14.12.2020 - 14.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2021 - 02.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Information Technology
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Game Programming
Teachers
Pekka Vilpponen
Teacher in charge
Pekka Vilpponen
Groups
POKT19SP
Game programming, full-time studies
Course
PO00DN34
No reservations found for realization PO00DN34-3001!

Objective

You know how to implement different game programming architectures.
You understand the benefits of using more advanced patterns and paradigms in game programming.

Content

How to use the latest techniques in game programming, as well as more traditional concepts that provide the basis for modern game programming?

Evaluation

Students are able to
- use professional vocabulary systematically.
- look for information in the key information sources of the field.
- identify interrelated tasks.
- use the key models, methods, software and techniques of the professional field.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Timing of exams and assignments

Opettaja järjestää opintojaksosta 3 tenttitilaisuutta lukuvuoden aikana.

Student workload

Opiskelijan työmäärä on 135 h, josta n. 55 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 h itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Palautettavat harjoitustehtävät ja välikokeet tai vaihtoehtoisesti tentti.

Qualifications

Programming 1
Programming 2
Applied game programming

Go back to top of page