Siirry suoraan sisältöön

Edistynyt peliohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: PO00DN34-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.12.2020 - 14.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2021 - 02.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Peliohjelmoinnin koulutus
Opettajat
Pekka Vilpponen
Vastuuopettaja
Pekka Vilpponen
Ryhmät
POKT19SP
Peliohjelmointi, päivätoteutus
Opintojakso
PO00DN34
Toteutukselle PO00DN34-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat implementoida eri ohjelmistoarkkitehtuureja ja tekniikoita peliohjelmoinnin näkökulmasta.
Osaat nähdä hyödyt kehittyneempien ohjelmoinnin suunnittelumallien ja paradigmojen käytöstä pelien ohjelmoinnissa.

Sisältö

Kuinka soveltaa viimeisintä ohjelmointitekniikka, arkkitehtuuria ja paradigmoja, kuin myös perinteisiä ja hyväksi havaittuja konsepteja, jotka tarjoavat pohjan nykyaikaiselle peliohjelmoinnille.

Arviointi

Opiskelija osaa
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
- etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
- hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
- käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opettaja järjestää opintojaksosta 3 tenttitilaisuutta lukuvuoden aikana.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 h, josta n. 55 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 h itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Palautettavat harjoitustehtävät ja välikokeet tai vaihtoehtoisesti tentti.

Esitietovaatimukset

Ohjelmointi 1
Ohjelmointi 2
Soveltava peliohjelmointi

Siirry alkuun