Leadership in work communities (5 cr)
Code: SO00AD31-3010
General information
- Enrollment
- 12.04.2021 - 25.04.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
- Campus
- Kotka Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Auli Jungner
- Teacher in charge
- Auli Jungner
- Groups
-
SOKT19KMSocial services, part-time studies
- Course
- SO00AD31
Objective
You are able to describe the work changes, organizational development and management trends in a changing society.
You show your familiarity with supervisory duties and leadership of social services.
You know the key issues of human resource management, well-being at work and competence management.
You recognize the basic skills of supervising, co-working and the meaning of self management.
Content
What is the main content of leadership in a changing society?
What are the main roles and duties of a supervisor in the social field?
What is the main content of team leadership?
How do you promote and maintain well-being at work?
How do you promote the cooperation between employees and supervisors?
Evaluation
a. Use professional vocabulary and concepts in an expert way
b. Evaluate information sources critically.
e. Choose appropriate models and methods and justify these choices concerning work-well-being
g. Justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Course material
Materiaali koostuu luento-opetuksesta, moodlessa olevasta aineistosta sekä opiskelijoiden itsensä etsimästä lähdekirjallisuudesta.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Sisältää opintojakson aloitustunnit, teorialuennot sekä ryhmätentit.
Student workload
Opiskelijan työmäärä on 5 x 27 t eli yhteensä 135 t.
Teoriaopetusta on 8 t, ryhmätentti kestää 4 t, loppuaika käytetään itsenäiseen työskentelyyn ja ryhmän valmistautumiseen tenttiä varten.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakson arviointi perustuu kaksiosaiseen suulliseen ryhmätenttiin ja ryhmä saa suorituksestaan yhteisen arvosanan.
Ryhmätentin aiheet liittyvät 1. työyhteisön johtamiseen ja 2. työyhteisön kehittämiseen.
Assessment criteria, fail (0)
Arvioidaan suhteessa kiitettävän työn kriteereihin.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Arvioidaan suhteessa kiitettävän työn kriteereihin.
Assessment criteria, good (3-4)
Arvioidaan suhteessa kiitettävän työn kriteereihin.
Assessment criteria, excellent (5)
- Ryhmä vastaa monipuolisesti ja laajasti työyhteisön johtamista ja kehittämistä koskeviin tenttikysymyksiin.
- Ryhmä osaa keskittyä vastauksissaan oleellisiin asioihin ja osoittaa perehtyneisyyttä aiheeseen.
- Ryhmän vastaus sekä työyhteisön johtamista että kehittämistä koskevaan kysymykseen etenee loogisesti, muodostaa toimivan kokonaisuuden ja on osoitus hyvästä ryhmätyöskentelystä.
- Kaikki ryhmän jäsenet osallistuvat työskentelyyn ja ovat aktiivisesti mukana suullisessa ryhmätentissä.
- Ryhmä hyödyntää vastauksissaan aiheeseen liittyvää ajankohtaista tutkimustietoa ja teoreettista aineistoa ja on aktiivinen itsenäisessä tiedonhaussa.
Qualifications
At least two practical trainings