Service process developmentLaajuus (5 cr)
Code: MR00DU75
Credits
5 op
Objective
You can identify the characteristics of service processes.
You are aware of the challenges in developing processes.
You can describe and develop service processes in practice.
Content
What should be taken into account especially in service process development?
What kind of challenges are there in process development?
How to apply process thinking to hospitality services?
The course involves a practical project with a case company or organization (3 ECTS credits).
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
13.01.2025 - 30.04.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
4 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 80
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Eeva Koljonen
Teacher in charge
Eeva Koljonen
Groups
-
MRMI23KVTourism and Service Business, online studies
-
MRMI22SPTourism and Service Business, full-time studies
-
MRKT22SVTourism and service business, online studies
Objective
You can identify the characteristics of service processes.
You are aware of the challenges in developing processes.
You can describe and develop service processes in practice.
Content
What should be taken into account especially in service process development?
What kind of challenges are there in process development?
How to apply process thinking to hospitality services?
The course involves a practical project with a case company or organization (3 ECTS credits).
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaalit ovat Learnissa luentotallenteina, sähköisinä linkkeinä , pp-esityksinä ja kirjallisuussuosituksina
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso toteutetaan verkossa. Opiskelijoille lähetetään sähköpostiin ohjeet opintojaksolle liittymisestä Learnissa ja aloitusinfosta, joka myös tallennetaan. Opintojakson suoritusvaatimuksena on opintojakson tehtävien tekeminen opintojakson aikana hyväksytysti. Opintojaksolla järjestetään vapaaehtoisia teemoitettuja verkkoluentoja, jotka tallennetaan ja saatavailla on myös ohjausta tehtäviin. Learnin luentotallenteiden ja ohjeiden avulla opintojaksolla voi edetä myös omaan tahtiin. Opintojaksoon kuuluu Prosessien kehittämiseen liittyvä tehtävä, joka tehdää työelämään tai TKI- hankkeeseen.
Opintojakson teemat
Prosessien määrittely ja käsitteet
Prosessiajattelu
Prosessien kehittäminen
Prosessien arviointi ja mittaaminen
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään työelämäyhteistyöprojekti, jonka laajuus on 4 op. Projektin sisältö tarkentuu opintojakson käynnistyessä. Projektin aiheen voit valita omalta työpaikalta tai toimeksiantona.
Tentit ja muut määräajat
Opintojen etenemiselle on laadittu suositusaikataulu, mutta opinnoissa voi edetä oman aikataulun mukaisesti opintojakson suoritusaikana.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op eli 135 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä muodostuu verkkoluennoista, kirjallisuuteen ja materiaaliin tutustumisesta ja case tehtävästä.
Toteutuksen osien kuvaus
Orientoiva tehtävä 1 op arviointi 1-5
Prosessien kehittäminen ja itsearviointi 4 op, 1-5
Further information
Halutessaan tehtäviä voi tehdä parityönä tai pienryhmässä.
Aiemmin hankitun osaamisen tunnistamien ja tunnustaminen on mahdollista, ohjeet ovat oppimisalustalla.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakson suoritusvaatimuksena on koko opintojakson suorittaminen hyväksytysti , arviointiasteikko on 1-5 ( 0 hylätty).
Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella; itsearviointi, vertaisarviointi ja opettajan antama palaute. Opintojakson arviointikriteerit käydään läpi opintojen alkaessa ja ne ovat nähtävillä Learn alustalla.
Kiitettävä 5 opiskelija
käyttää laaja-alaisesti ja asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
arvioida käyttämiään tietolähteitä monipuolisesti ja kriittisesti
työskennellä innovatiivisesti ja itsenäisesti asiantuntijatehtävissä työelämässä
sekä luovasti päätellä ja ratkaista ammattialan ongelmia
dedistää ja kehittää toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa
arvioida ja kehittää malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
ohjaa ja kehittää tiimin toimintaa
edistää eettisten periaatteiden soveltamista ennakoimattomissa tilanteissa
Hyvä 3-4 opiskelija osaa
käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.
Tyydyttävä 1-2
käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
rajata ja perustella tietolähteiden käytön
suoriutua sujuvasti ennakoimattomista tehtäväkokonaisuuksista
toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa tilanteen vaatimalla ta valla
soveltaa oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita sekä pe rustella niiden käyttöä
toimia tavoitteellisesti tiimissä
soveltaa oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
08.01.2024 - 30.04.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Tuija Silfer-Karppanen
Teacher in charge
Tuija Silfer-Karppanen
Groups
-
MRKT21SVTourism and service business, online studies
-
MRMI21SVTourism and Service Business, online studies
-
MRMI22KVTourism and Service Business, online studies
-
MRMI21SPTourism and Service Business, full-time studies
Objective
You can identify the characteristics of service processes.
You are aware of the challenges in developing processes.
You can describe and develop service processes in practice.
Content
What should be taken into account especially in service process development?
What kind of challenges are there in process development?
How to apply process thinking to hospitality services?
The course involves a practical project with a case company or organization (3 ECTS credits).
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaalit ovat Learnissa.
Yksilölliset oppimisväylät
Verkkovälitteinen toteutusvaihtoehto mahdollistaa koko opintojakson suorittamisen verkossa. Opintojakso käynnistyy infoluennolla verkossa. Lisäksi toteutetaan muutama verkko-ohjauskerta ennakkoon sovittuihin teemoihin pohjautuen.
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään työelämäyhteistyöprojekti, jonka laajuus on 3 op. Projektin sisältö tarkentuu opintojakson käynnistyessä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan erilaisia oppimistehtäviä tekemällä.
Opiskelijan työmäärä
135 h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
09.01.2023 - 30.04.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Tuija Silfer-Karppanen
Groups
-
MRMI21KVTourism and Service Business, online studies
-
MRMI20SPMatkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus
-
MRKT20SVTourism and service business, online studies
-
MRMI20KPTourism and Service Business, full-time studies
-
MRMI20SVTourism and Service Business, online studies
Objective
You can identify the characteristics of service processes.
You are aware of the challenges in developing processes.
You can describe and develop service processes in practice.
Content
What should be taken into account especially in service process development?
What kind of challenges are there in process development?
How to apply process thinking to hospitality services?
The course involves a practical project with a case company or organization (3 ECTS credits).
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaalit ovat Learnissa.
Yksilölliset oppimisväylät
Verkkovälitteinen toteutusvaihtoehto mahdollistaa koko opintojakson suorittamisen verkossa. Opintojakso käynnistyy infoluennolla verkossa. Lisäksi toteutetaan muutama verkko-ohjauskerta ennakkoon sovittuihin teemoihin pohjautuen.
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään työelämäyhteistyöprojekti, jonka laajuus on 3 op. Projektin sisältö tarkentuu opintojakson käynnistyessä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan erilaisia oppimistehtäviä tekemällä.
Opiskelijan työmäärä
135 h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.