Skip to main content

Service process development (5 cr)

Code: MR00DU75-3007

General information


Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

13.01.2025 - 30.04.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 80

Degree programmes

  • Degree Programme in Tourism and Service Business

Teachers

  • Eeva Koljonen

Teacher in charge

Eeva Koljonen

Groups

  • MRMI23KV
    Tourism and Service Business, online studies
  • MRMI22SP
    Tourism and Service Business, full-time studies
  • MRKT22SV
    Tourism and service business, online studies
  • 13.01.2025 16:30 - 17:30, Palveluprosessien kehittäminen MR00DU75-3007
  • 03.02.2025 16:30 - 17:30, Palveluprosessien kehittäminen MR00DU75-3007
  • 17.02.2025 16:30 - 17:30, Palveluprosessien kehittäminen MR00DU75-3007
  • 05.03.2025 17:45 - 18:30, Palveluprosessien kehittäminen MR00DU75-3007
  • 26.03.2025 16:30 - 17:15, Palveluprosessien kehittäminen MR00DU75-3007
  • 09.04.2025 16:30 - 17:15, Palveluprosessien kehittäminen MR00DU75-3007

Objective

You can identify the characteristics of service processes.
You are aware of the challenges in developing processes.
You can describe and develop service processes in practice.

Content

What should be taken into account especially in service process development?
What kind of challenges are there in process development?
How to apply process thinking to hospitality services?
The course involves a practical project with a case company or organization (3 ECTS credits).

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaalit ovat Learnissa luentotallenteina, sähköisinä linkkeinä , pp-esityksinä ja kirjallisuussuosituksina

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutetaan verkossa. Opiskelijoille lähetetään sähköpostiin ohjeet opintojaksolle liittymisestä Learnissa ja aloitusinfosta, joka myös tallennetaan. Opintojakson suoritusvaatimuksena on opintojakson tehtävien tekeminen opintojakson aikana hyväksytysti. Opintojaksolla järjestetään vapaaehtoisia teemoitettuja verkkoluentoja, jotka tallennetaan ja saatavailla on myös ohjausta tehtäviin. Learnin luentotallenteiden ja ohjeiden avulla opintojaksolla voi edetä myös omaan tahtiin. Opintojaksoon kuuluu Prosessien kehittämiseen liittyvä tehtävä, joka tehdää työelämään tai TKI- hankkeeseen.

Opintojakson teemat
Prosessien määrittely ja käsitteet
Prosessiajattelu
Prosessien kehittäminen
Prosessien arviointi ja mittaaminen

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään työelämäyhteistyöprojekti, jonka laajuus on 3 op. Projektin sisältö tarkentuu opintojakson käynnistyessä. Projektin aiheen voit valita omalta työpaikalta tai toimeksiantona.

Tentit ja muut määräajat

Opintojen etenemiselle on laadittu suositusaikataulu, mutta opinnoissa voi edetä oman aikataulun mukaisesti opintojakson suoritusaikana.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä muodostuu verkkoluennoista, kirjallisuuteen ja materiaaliin tutustumisesta ja case tehtävästä.

Toteutuksen osien kuvaus

Orientoiva tehtävä 1,5 op arviointi 1-5
Prosessien kehittäminen ja itsearviointi 3,5 op, 1-5

Further information

Halutessaan tehtäviä voi tehdä parityönä tai pienryhmässä.

Aiemmin hankitun osaamisen tunnistamien ja tunnustaminen on mahdollista, ohjeet ovat oppimisalustalla.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson suoritusvaatimuksena on koko opintojakson suorittaminen hyväksytysti , arviointiasteikko on 1-5 ( 0 hylätty).
Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella; itsearviointi, vertaisarviointi ja opettajan antama palaute. Opintojakson arviointikriteerit käydään läpi opintojen alkaessa ja ne ovat nähtävillä Learn alustalla.

Kiitettävä 5 opiskelija
käyttää laaja-alaisesti ja asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
arvioida käyttämiään tietolähteitä monipuolisesti ja kriittisesti
työskennellä innovatiivisesti ja itsenäisesti asiantuntijatehtävissä työelämässä
sekä luovasti päätellä ja ratkaista ammattialan ongelmia
dedistää ja kehittää toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa
arvioida ja kehittää malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
ohjaa ja kehittää tiimin toimintaa
edistää eettisten periaatteiden soveltamista ennakoimattomissa tilanteissa

Hyvä 3-4 opiskelija osaa
käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.

Tyydyttävä 1-2
käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
rajata ja perustella tietolähteiden käytön
suoriutua sujuvasti ennakoimattomista tehtäväkokonaisuuksista
toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa tilanteen vaatimalla ta valla
soveltaa oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita sekä pe rustella niiden käyttöä
toimia tavoitteellisesti tiimissä
soveltaa oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa