Community educator as a developerLaajuus (5 cr)
Code: YP00ER02
Credits
5 op
Objective
You can identify and assess the problems of the professional field together with different working groups and target groups.
You can choose appropriate development methods according to the purpose and justify these choices.
You can plan, implement, evaluate and report a goal-oriented development process.
Content
What is development work like in your professional field?
What are the development methods of your professional field and how can these methods be applied?
How does development work proceed as a process?
How can the influence of development work be assessed?
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
13.01.2025 - 30.04.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Teachers
- Pekka Penttinen
Teacher in charge
Pekka Penttinen
Groups
-
YPMI23KPCivic Activities and Youth Work, full-time studies
Objective
You can identify and assess the problems of the professional field together with different working groups and target groups.
You can choose appropriate development methods according to the purpose and justify these choices.
You can plan, implement, evaluate and report a goal-oriented development process.
Content
What is development work like in your professional field?
What are the development methods of your professional field and how can these methods be applied?
How does development work proceed as a process?
How can the influence of development work be assessed?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa. Tarvittava opiskelumateriaali löytyy suurelta osin opintojakson verkkoalustalta. Opintojakson oppimistehtävien suorittamista varten opiskelija etsii myös itse tarvittavaa opiskelumateriaalia.
Yksilölliset oppimisväylät
Opetus toteutetaan kokonaan lähiopetuksena Mikkelin kasarmin kampuksella lukujärjestyksen mukaan. Etäosallistuminen ei ole mahdollista. Opintojakso koostuu 52 tunnin luento-opetuskerrasta ja tunnilla tehtävistä pienryhmätehtävistä. Lisäksi tehdään mahdollisia työelämään kytkeytyviä soveltavia tehtäviä. Opintojakson arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti tai paritehtävinä.
Opetus koostuu opettajan luennoista, pienryhmissä toteutettavista harjoitteista sekä työelämään kytkeytyvistä harjoitteista.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson tehtävät linkittyvät sisällöllisesti tutkimisen, kehittämisen innovoinnin menetelmien ja työkalujen avaamiseen. Niitä on sovelletaan soveltuvin osin Nuorisoalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Juvenian hankkeissa. Opintojakso valmistaa opiskelijoita myös kehittämiseen suuntautuvan oman opinnäytetyön suunnitteluun ja toteutukseen.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla tehtävät oppimistehtävät jakautuvat kevään ajalle. Ne noudattavat opintojakson sisällöllistä sekä mahdollisia työelämäyhteistyön etenemistä. Opintojakson oppimistehtävät suoritetaan yksin tai parin kanssa.
- Oppimistehtävä 1: Tutustuminen kehittämisprosessiin, 2-3 sivua
- Oppimistehtävä 2: Kehittämistarpeen arviointi, 2-3 sivua
- Oppimistehtävä 3: Kehittämisprosessin suunnittelu ja toteutus, 2-3 sivua
- Oppimistehtävä 4: Kehittämisprosessin arviointi, 2-3 sivua
Kansainvälinen yhteistyö
Opiskelijan on mahdollista kytkeä opintojakso ja sen tehtäviä myös kansainvälisiin yhteyksiin.
Opiskelijan työmäärä
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta. 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on 135 t, josta 52 on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja pienryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa. Opintojaksolla suoritettavia oppimistehtäviä on neljä.
Further information
Opintojakso tukee kehittämisopinnäytetyön suunnittelua ja toteutusta.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso koostuu neljästä kehittämisosaamista käsittelevästä ja arvioitavasta oppimistehtävästä. Ensimmäinen oppimistehtävä arvioidaan hyväksytty - hylätty, loput kolme numeerisesti 1 - 5. Lopullinen arvosana synty numeroarvioitujen osien keskiarvosta.