Skip to main content

Customer-oriented marketingLaajuus (5 cr)

Code: AV00EL93

Credits

5 op

Objective

You are able to describe the aspects of customer oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to evaluate the effects of digital operational environment on customer oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product life cycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

What are the objectives and role of customer oriented marketing and relationship marketing in the organization’s operation? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does marketing mix consist of and how can it be used to reach organizational goals?

Materials

Business and entrepreneurship, Financial accounting, Customer insight and customer service

Timing

30.01.2024 - 08.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Open UAS and Continuing education

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Open University of Applied Sciences
Teachers
  • Mari Hämäläinen
  • Mia Silvenius
Teacher in charge

Mari Hämäläinen

Objective

You are able to describe the aspects of customer oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to evaluate the effects of digital operational environment on customer oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product life cycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

What are the objectives and role of customer oriented marketing and relationship marketing in the organization’s operation? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does marketing mix consist of and how can it be used to reach organizational goals?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Löytyy myös e-kirjana.
Muut materiaalit ilmoitetaan Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Tämä opintojakso on suunniteltu itsenäisesti suoritettavaksi verkko-opintojaksoksi, johon sisältyy erilaisia oppimistehtäviä. Opintojakso ei sisällä ryhmätöitä.

Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa. Mikäli haluat soveltaa työhön integroitua oppimisväylää, ota opettajaan yhteyttä ennen opintojakson alkua.

Opiskelijalla on rajattu aika suorittaa opintojakso. Aika käynnistyy, kun opiskelija on lisätty opintojaksolle ja hänellä on pääsy Learn-alustalle. Opintojakson arvioitu suoritusaika on 2-3 kuukautta. Opiskelija voi suorittaa verkko-oppimisympäristössä olevat oppimistehtävät nopeutetusti ja saada opintojakso valmiiksi myös arvioitua suoritusaikaa lyhyemmässä ajassa.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Arviointi perustuu oppimistehtäviin.

Opiskelijan työmäärä

5 op:n laajuinen opintojakso vastaa noin 135 tunnin opiskelijan työmäärää.

Toteutuksen osien kuvaus

Asiakaslähtöinen markkinointi ja suhdemarkkinointiajattelu; markkinoinnin perusteet.
Markkinoinnin kilpailukeinot.
Digitaalisen toimintaympäristön vaikutus markkinoinnin suunnitteluun.
Asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi.
Markkinoinnin trendit.

Further information

Tämä opintojakso sisältyy Xamk Pulsen tarjontaan. Tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle toteutukselle.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arvioinnin kohteena ovat määräajassa suoritetut oppimistehtävät.