Customer-oriented marketing (5 cr)
Code: AV00EL93-3003
General information
- Timing
- 30.01.2024 - 08.12.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Open UAS and Continuing education
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Open University of Applied Sciences
Objective
You are able to describe the aspects of customer oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to evaluate the effects of digital operational environment on customer oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product life cycle, marketing objectives and corporate responsibility.
Content
What are the objectives and role of customer oriented marketing and relationship marketing in the organization’s operation? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does marketing mix consist of and how can it be used to reach organizational goals?
Evaluation
You know how to
a.use professional vocabulary systematically
b.look for information in the key information sources of the field
c.identify interrelated tasks
e. use the key models, methods, software and technologies of the professional field
Course material
Bergström, Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Löytyy myös e-kirjana.
Muut materiaalit ilmoitetaan Learn-alustalla.
Study forms and methods
Tämä opintojakso on suunniteltu itsenäisesti suoritettavaksi verkko-opintojaksoksi, johon sisältyy erilaisia oppimistehtäviä. Opintojakso ei sisällä ryhmätöitä.
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa. Mikäli haluat soveltaa työhön integroitua oppimisväylää, ota opettajaan yhteyttä ennen opintojakson alkua.
Opiskelijalla on rajattu aika suorittaa opintojakso. Aika käynnistyy, kun opiskelija on lisätty opintojaksolle ja hänellä on pääsy Learn-alustalle. Opintojakson arvioitu suoritusaika on 2-3 kuukautta. Opiskelija voi suorittaa verkko-oppimisympäristössä olevat oppimistehtävät nopeutetusti ja saada opintojakso valmiiksi myös arvioitua suoritusaikaa lyhyemmässä ajassa.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla ei ole tenttiä. Arviointi perustuu oppimistehtäviin.
Student workload
5 op:n laajuinen opintojakso vastaa noin 135 tunnin opiskelijan työmäärää.
Course part description
Asiakaslähtöinen markkinointi ja suhdemarkkinointiajattelu; markkinoinnin perusteet.
Markkinoinnin kilpailukeinot.
Digitaalisen toimintaympäristön vaikutus markkinoinnin suunnitteluun.
Asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi.
Markkinoinnin trendit.
Further information
Tämä opintojakso sisältyy Xamk Pulsen tarjontaan. Tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle toteutukselle.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arvioinnin kohteena ovat määräajassa suoritetut oppimistehtävät.