Implementing client-centred interventions (5 cr)
Code: LI00EH61-3004
General information
- Enrollment
-
04.11.2024 - 17.11.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
13.01.2025 - 30.03.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Physical Education
- Teachers
- Tiina Aho
- Teacher in charge
- Outi Pyöriä
- Groups
-
LISA22SPPhysical Education, full-time studies
- Course
- LI00EH61
Realization has 20 reservations. Total duration of reservations is 81 h 45 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 14.01.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Orientaatio ja prosessi (KAMPUS) |
SA125
Teorialuokka
|
Thu 16.01.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Työpaja 1. teoreettinen viitekehys (TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
Tue 21.01.2025 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely + yhteinen yhteenveto klo:11.00 (TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
Thu 23.01.2025 time 08:15 - 12:00 (3 h 45 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Työpaja 2. käsikirjoittaminen (TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
Tue 28.01.2025 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely + yhteinen yhteenveto klo:11.00 (TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
Thu 30.01.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Reflektiopöytä-työskentely 1. (TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
Tue 04.02.2025 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely + yhteinen yhteenveto klo:11.00 (TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
Thu 06.02.2025 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Interventiotyöskentely oman asiakkaan kanssa (TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
Tue 11.02.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Työpaja 1.Käsikirjoituksen suuntaaminen (KAMPUS tai TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
Thu 13.02.2025 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely (ei yhteistä yhteenvetoa) |
SA125
Teorialuokka
|
Tue 18.02.2025 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely + yhteinen yhteenveto klo:11.00 (TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
Thu 20.02.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Reflektiopöytä-työskentely 2. (TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
Tue 04.03.2025 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely + yhteinen yhteenveto klo:11.00 (TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
Thu 06.03.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Reflektiopöytä-työskentely 3. (TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
Tue 11.03.2025 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Interventiotyöskentely oman asiakkaan kanssa |
SA124
Teorialuokka
|
Thu 13.03.2025 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Interventiotyöskentely oman asiakkaan kanssa |
SA125
Teorialuokka
|
Tue 18.03.2025 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Interventiotyöskentely oman asiakkaan kanssa |
SA125
Teorialuokka
|
Thu 20.03.2025 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Interventiotyöskentely oman asiakkaan kanssa |
SA125
Teorialuokka
|
Tue 25.03.2025 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Reflektiopöytä-seminaari 4. (KAMPUS) |
SA125
Teorialuokka
|
Thu 27.03.2025 time 08:00 - 15:00 (7 h 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Henkilökohtainen reflektiosparri (a´30 min / varauskalenteri) (TEAMS) |
SA124
Teorialuokka
|
Objective
You can make observations about the progress of training processes.
You understand how changes in clients' lives affect training processes.
You can deal with problems of training processes and make changes when necessary.
You are able to communicate with clients and support them with client-centred methods and different support methods during the processes.
Content
How to follow the progress of training processes?
How to account for clients' life situations in training processes?
How do you identify and deal with problems in training processes?
What communication methods do you use in supporting and motivating clients?
What support methods can you use during training processes?
Evaluation
Students can
a. use professional terminology systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with clients, users and target groups.
e. choose appropriate models, methods, software and techniques according to the purpose and justify these choices
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Evaluation scale
1-5