Asiakaslähtöisen intervention toteutus (5 op)
Toteutuksen tunnus: LI00EH61-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
04.11.2024 - 17.11.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
13.01.2025 - 30.03.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Savonlinnan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liikunnanohjaajakoulutus
- Opettajat
- Tiina Aho
- Vastuuopettaja
- Outi Pyöriä
- Ryhmät
-
LISA22SPLiikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus
- Opintojakso
- LI00EH61
Toteutuksella on 20 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 81 t 45 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 14.01.2025 klo 08:30 - 12:00 (3 t 30 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Orientaatio ja prosessi (KAMPUS) |
SA125
Teorialuokka
|
To 16.01.2025 klo 08:30 - 12:00 (3 t 30 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Työpaja 1. teoreettinen viitekehys (TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
Ti 21.01.2025 klo 08:00 - 12:00 (4 t 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely + yhteinen yhteenveto klo:11.00 (TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
To 23.01.2025 klo 08:15 - 12:00 (3 t 45 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Työpaja 2. käsikirjoittaminen (TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
Ti 28.01.2025 klo 08:00 - 12:00 (4 t 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely + yhteinen yhteenveto klo:11.00 (TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
To 30.01.2025 klo 08:30 - 12:00 (3 t 30 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Reflektiopöytä-työskentely 1. (TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
Ti 04.02.2025 klo 08:00 - 12:00 (4 t 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely + yhteinen yhteenveto klo:11.00 (TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
To 06.02.2025 klo 08:00 - 12:00 (4 t 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Interventiotyöskentely oman asiakkaan kanssa (TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
Ti 11.02.2025 klo 08:30 - 12:00 (3 t 30 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Työpaja 1.Käsikirjoituksen suuntaaminen (KAMPUS tai TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
To 13.02.2025 klo 08:00 - 12:00 (4 t 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely (ei yhteistä yhteenvetoa) |
SA125
Teorialuokka
|
Ti 18.02.2025 klo 08:00 - 12:00 (4 t 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely + yhteinen yhteenveto klo:11.00 (TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
To 20.02.2025 klo 08:30 - 12:00 (3 t 30 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Reflektiopöytä-työskentely 2. (TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
Ti 04.03.2025 klo 08:00 - 12:00 (4 t 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely + yhteinen yhteenveto klo:11.00 (TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
To 06.03.2025 klo 08:30 - 12:00 (3 t 30 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Reflektiopöytä-työskentely 3. (TEAMS) |
SA125
Teorialuokka
|
Ti 11.03.2025 klo 08:00 - 12:00 (4 t 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Interventiotyöskentely oman asiakkaan kanssa |
SA124
Teorialuokka
|
To 13.03.2025 klo 08:00 - 12:00 (4 t 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Interventiotyöskentely oman asiakkaan kanssa |
SA125
Teorialuokka
|
Ti 18.03.2025 klo 08:00 - 12:00 (4 t 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Interventiotyöskentely oman asiakkaan kanssa |
SA125
Teorialuokka
|
To 20.03.2025 klo 08:00 - 12:00 (4 t 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Interventiotyöskentely oman asiakkaan kanssa |
SA125
Teorialuokka
|
Ti 25.03.2025 klo 09:00 - 15:00 (6 t 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Reflektiopöytä-seminaari 4. (KAMPUS) |
SA125
Teorialuokka
|
To 27.03.2025 klo 08:00 - 15:00 (7 t 0 min) |
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Henkilökohtainen reflektiosparri (a´30 min / varauskalenteri) (TEAMS) |
SA124
Teorialuokka
|
Tavoitteet
- Osaat havainnoida valmennusprosessin etenemistä.
- Osaat ottaa huomioon asiakkaan elämän vaikutukset valmennusprosessiin.
- Osaat puuttua prosessin ongelmiin ja tarvittaessa muuttaa niitä.
- Osaat kommunikoida asiakkaan kanssa ja tukea häntä asiakaskeskeisillä menetelmillä sekä erilaisilla tukikeinoilla prosessin aikana.
Sisältö
- Miten valmennusprosessin etenemistä pystyy seuraamaan?
- Miten huomioida asiakkaan elämä valmennusprosessissa?
- Miten huomaat ja puutut valmennusprosessin ongelmiin?
- Mitä kommunikointimenetelmiä käytät asiakkaan tukemiseen ja motivointiin?
- Mitä tukikeinoja voi käyttää valmennusprosessin aikana?
Arviointi
Osaat
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti.
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointiasteikko
1-5