Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöisen intervention toteutus (5 op)

Toteutuksen tunnus: LI00EH61-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2025 - 30.03.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan koulutusyksikkö
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liikunnanohjaajakoulutus
Opettajat
Tiina Aho
Vastuuopettaja
Outi Pyöriä
Ryhmät
LISA22SP
Liikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus
Opintojakso
LI00EH61

Toteutuksella on 20 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 81 t 45 min.

Aika Aihe Tila
Ti 14.01.2025 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Orientaatio ja prosessi (KAMPUS)
SA125 Teorialuokka
To 16.01.2025 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Työpaja 1. teoreettinen viitekehys (TEAMS)
SA125 Teorialuokka
Ti 21.01.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely + yhteinen yhteenveto klo:11.00 (TEAMS)
SA125 Teorialuokka
To 23.01.2025 klo 08:15 - 12:00
(3 t 45 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Työpaja 2. käsikirjoittaminen (TEAMS)
SA125 Teorialuokka
Ti 28.01.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely + yhteinen yhteenveto klo:11.00 (TEAMS)
SA125 Teorialuokka
To 30.01.2025 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Reflektiopöytä-työskentely 1. (TEAMS)
SA125 Teorialuokka
Ti 04.02.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely + yhteinen yhteenveto klo:11.00 (TEAMS)
SA125 Teorialuokka
To 06.02.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Interventiotyöskentely oman asiakkaan kanssa (TEAMS)
SA125 Teorialuokka
Ti 11.02.2025 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Työpaja 1.Käsikirjoituksen suuntaaminen (KAMPUS tai TEAMS)
SA125 Teorialuokka
To 13.02.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely (ei yhteistä yhteenvetoa)
SA125 Teorialuokka
Ti 18.02.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely + yhteinen yhteenveto klo:11.00 (TEAMS)
SA125 Teorialuokka
To 20.02.2025 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Reflektiopöytä-työskentely 2. (TEAMS)
SA125 Teorialuokka
Ti 04.03.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely + yhteinen yhteenveto klo:11.00 (TEAMS)
SA125 Teorialuokka
To 06.03.2025 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Reflektiopöytä-työskentely 3. (TEAMS)
SA125 Teorialuokka
Ti 11.03.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Interventiotyöskentely oman asiakkaan kanssa
SA124 Teorialuokka
To 13.03.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Interventiotyöskentely oman asiakkaan kanssa
SA125 Teorialuokka
Ti 18.03.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Interventiotyöskentely oman asiakkaan kanssa
SA125 Teorialuokka
To 20.03.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Interventiotyöskentely oman asiakkaan kanssa
SA125 Teorialuokka
Ti 25.03.2025 klo 09:00 - 15:00
(6 t 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Reflektiopöytä-seminaari 4. (KAMPUS)
SA125 Teorialuokka
To 27.03.2025 klo 08:00 - 15:00
(7 t 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Henkilökohtainen reflektiosparri (a´30 min / varauskalenteri) (TEAMS)
SA124 Teorialuokka
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

- Osaat havainnoida valmennusprosessin etenemistä.
- Osaat ottaa huomioon asiakkaan elämän vaikutukset valmennusprosessiin.
- Osaat puuttua prosessin ongelmiin ja tarvittaessa muuttaa niitä.
- Osaat kommunikoida asiakkaan kanssa ja tukea häntä asiakaskeskeisillä menetelmillä sekä erilaisilla tukikeinoilla prosessin aikana.

Sisältö

- Miten valmennusprosessin etenemistä pystyy seuraamaan?
- Miten huomioida asiakkaan elämä valmennusprosessissa?
- Miten huomaat ja puutut valmennusprosessin ongelmiin?
- Mitä kommunikointimenetelmiä käytät asiakkaan tukemiseen ja motivointiin?
- Mitä tukikeinoja voi käyttää valmennusprosessin aikana?

Arviointi

Osaat
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti.
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun