Skip to main content

Implementing client-centred interventions (5 cr)

Code: LI00EH61-3004

General information


Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2025 - 30.03.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Physical Education
Teachers
Tiina Aho
Teacher in charge
Outi Pyöriä
Groups
LISA22SP
Physical Education, full-time studies
Course
LI00EH61

Realization has 20 reservations. Total duration of reservations is 81 h 45 min.

Time Topic Location
Tue 14.01.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Orientaatio ja prosessi (KAMPUS)
SA125 Teorialuokka
Thu 16.01.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Työpaja 1. teoreettinen viitekehys (TEAMS)
SA125 Teorialuokka
Tue 21.01.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely + yhteinen yhteenveto klo:11.00 (TEAMS)
SA125 Teorialuokka
Thu 23.01.2025 time 08:15 - 12:00
(3 h 45 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Työpaja 2. käsikirjoittaminen (TEAMS)
SA125 Teorialuokka
Tue 28.01.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely + yhteinen yhteenveto klo:11.00 (TEAMS)
SA125 Teorialuokka
Thu 30.01.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Reflektiopöytä-työskentely 1. (TEAMS)
SA125 Teorialuokka
Tue 04.02.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely + yhteinen yhteenveto klo:11.00 (TEAMS)
SA125 Teorialuokka
Thu 06.02.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Interventiotyöskentely oman asiakkaan kanssa (TEAMS)
SA125 Teorialuokka
Tue 11.02.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Työpaja 1.Käsikirjoituksen suuntaaminen (KAMPUS tai TEAMS)
SA125 Teorialuokka
Thu 13.02.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely (ei yhteistä yhteenvetoa)
SA125 Teorialuokka
Tue 18.02.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely + yhteinen yhteenveto klo:11.00 (TEAMS)
SA125 Teorialuokka
Thu 20.02.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Reflektiopöytä-työskentely 2. (TEAMS)
SA125 Teorialuokka
Tue 04.03.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Lukupiirityöskentely + yhteinen yhteenveto klo:11.00 (TEAMS)
SA125 Teorialuokka
Thu 06.03.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Reflektiopöytä-työskentely 3. (TEAMS)
SA125 Teorialuokka
Tue 11.03.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Interventiotyöskentely oman asiakkaan kanssa
SA124 Teorialuokka
Thu 13.03.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Interventiotyöskentely oman asiakkaan kanssa
SA125 Teorialuokka
Tue 18.03.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Interventiotyöskentely oman asiakkaan kanssa
SA125 Teorialuokka
Thu 20.03.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Interventiotyöskentely oman asiakkaan kanssa
SA125 Teorialuokka
Tue 25.03.2025 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Reflektiopöytä-seminaari 4. (KAMPUS)
SA125 Teorialuokka
Thu 27.03.2025 time 08:00 - 15:00
(7 h 0 min)
Asiakaslähtöinen interventio (ALI): Henkilökohtainen reflektiosparri (a´30 min / varauskalenteri) (TEAMS)
SA124 Teorialuokka
Changes to reservations may be possible.

Objective

You can make observations about the progress of training processes.
You understand how changes in clients' lives affect training processes.
You can deal with problems of training processes and make changes when necessary.
You are able to communicate with clients and support them with client-centred methods and different support methods during the processes.

Content

How to follow the progress of training processes?
How to account for clients' life situations in training processes?
How do you identify and deal with problems in training processes?
What communication methods do you use in supporting and motivating clients?
What support methods can you use during training processes?

Evaluation

Students can
a. use professional terminology systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with clients, users and target groups.
e. choose appropriate models, methods, software and techniques according to the purpose and justify these choices
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Evaluation scale

1-5

Go back to top of page