Sosiaalialan vaativat asiakastilanteet, perusteet (3 cr)
Code: AV00EQ75-3001
General information
- Timing
- 01.09.2022 - 26.10.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Open University of Applied Sciences
- Teacher in charge
- Ann-Mari Sippu
- Course
- AV00EQ75
Objective
- Tunnistat monimutkaiset ja erityistä osaamista vaativat asiakastilanteet.
- Tunnistat millaiset ilmiöt/tekijät/asiat tekevät asiakastilanteista kompleksisia.
- Tiedät miten vuorovaikutuksen keinoin voit kohdata vaativia asiakastilanteita.
- Ymmärrät miten valta-asetelma vaikuttaa vuorovaikutussuhteisiin.
Content
- Monimutkaiset ja erityistä osaamista vaativat asiakastilanteet.
- Asiakastilanteiden monimuotoisuus ja kompleksisuus.
- Ihmissuhdeperustainen työskentely ja vuorovaikutus vaativissa asiakastilanteissa.
- Valta rajoittamisena, kontrollina ja tukena.
Study forms and methods
Online opetus, Microsoft Teams.
Koulutus etenee prosessinomaisesti, jossa sosiaalialan vaativiin asiakastilanteisiin perehdytään työnohjauksellista pienryhmätyöskentelyä hyödyntäen. Koulutukseen sisältyy ennalta sovitut Online tapaamiset verkossa (koulutuksen aloitus 1h + työnohjaukselliset verkkotapaamiset 4 x 3 h) väli- ja lopputehtävineen.
Further information
Kohderyhmänä kaikki aiheesta kiinnostuneet. Opintojaksoa suositellaan erityisesti sosiaalialalla työskenteleville. Työkokemuksesta tai harjoittelusta sosiaalialalla on hyötyä. Opintojakso Sosiaalialan vaativat asiakastilanteet, syventävä täydentää tällä opintojaksolla opittuja asioita.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Koulutus arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty. Koulutuksen hyväksytty suorittaminen edellyttää osallistumista Online tapaamisiin sekä väli- ja lopputehtävien suorittamista hyväksytysti.