Sosiaalialan vaativat asiakastilanteet, perusteet (3 op)
Toteutuksen tunnus: AV00EQ75-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 01.09.2022 - 26.10.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Vanha_Avoin AMK ja täydennyskoulutus (vanhettu)
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Avoin ammattikorkeakoulu
- Vastuuopettaja
- Ann-Mari Sippu
- Opintojakso
- AV00EQ75
Tavoitteet
- Tunnistat monimutkaiset ja erityistä osaamista vaativat asiakastilanteet.
- Tunnistat millaiset ilmiöt/tekijät/asiat tekevät asiakastilanteista kompleksisia.
- Tiedät miten vuorovaikutuksen keinoin voit kohdata vaativia asiakastilanteita.
- Ymmärrät miten valta-asetelma vaikuttaa vuorovaikutussuhteisiin.
Sisältö
- Monimutkaiset ja erityistä osaamista vaativat asiakastilanteet.
- Asiakastilanteiden monimuotoisuus ja kompleksisuus.
- Ihmissuhdeperustainen työskentely ja vuorovaikutus vaativissa asiakastilanteissa.
- Valta rajoittamisena, kontrollina ja tukena.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Online opetus, Microsoft Teams.
Koulutus etenee prosessinomaisesti, jossa sosiaalialan vaativiin asiakastilanteisiin perehdytään työnohjauksellista pienryhmätyöskentelyä hyödyntäen. Koulutukseen sisältyy ennalta sovitut Online tapaamiset verkossa (koulutuksen aloitus 1h + työnohjaukselliset verkkotapaamiset 4 x 3 h) väli- ja lopputehtävineen.
Lisätietoja opiskelijoille
Kohderyhmänä kaikki aiheesta kiinnostuneet. Opintojaksoa suositellaan erityisesti sosiaalialalla työskenteleville. Työkokemuksesta tai harjoittelusta sosiaalialalla on hyötyä. Opintojakso Sosiaalialan vaativat asiakastilanteet, syventävä täydentää tällä opintojaksolla opittuja asioita.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Koulutus arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty. Koulutuksen hyväksytty suorittaminen edellyttää osallistumista Online tapaamisiin sekä väli- ja lopputehtävien suorittamista hyväksytysti.