Brändin rakentaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: MU00DT40
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Heli Abdel-Rahman
Osaamistavoitteet
- ymmärrät asiakasarvon syntyprosessin ja osaat ottaa sen huomioon luodessaan markkinointisuunnitelmia
- osaat käyttää eri työkaluja kehittäessään ja vahvistaessaan yrityksen brändia
- osaat luoda sopivia brändistrategioita ja toteuttaa niitä
- osaat tehdä sopivia brändiviestintäsuunnitelmia ja toteuttaa niitä tehokkaasti
Sisältö
Mistä asiakasarvo muodostuu ja miten se otetaan huomioon luotaessa markkinointisuunnitelmia?
Mitä eri työkaluja on olemassa ja miten niitä käytetään kehitettäessä ja vahvistaessa yrityksen brändiä?
Miten brändistrategioita luodaan ja toteutetaan?
Miten brändiviestintäsuunnitelmia tehdään ja kuinka niitä hyödynnetään tehokkaasti?
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
13.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 20
Koulutus
- Biotuotemuotoilun koulutus
Opettaja
- Minna Pimiä
Vastuuopettaja
Minna Pimiä
Ryhmät
-
BTMKV22KPBiotuotemuotoilun koulutus, päivätoteutus
Tavoitteet
- ymmärrät asiakasarvon syntyprosessin ja osaat ottaa sen huomioon luodessaan markkinointisuunnitelmia
- osaat käyttää eri työkaluja kehittäessään ja vahvistaessaan yrityksen brändia
- osaat luoda sopivia brändistrategioita ja toteuttaa niitä
- osaat tehdä sopivia brändiviestintäsuunnitelmia ja toteuttaa niitä tehokkaasti
Sisältö
Mistä asiakasarvo muodostuu ja miten se otetaan huomioon luotaessa markkinointisuunnitelmia?
Mitä eri työkaluja on olemassa ja miten niitä käytetään kehitettäessä ja vahvistaessa yrityksen brändiä?
Miten brändistrategioita luodaan ja toteutetaan?
Miten brändiviestintäsuunnitelmia tehdään ja kuinka niitä hyödynnetään tehokkaasti?
Opiskelumateriaali
Saatavilla opintojakson Learn alustalla.
Oheiskirjallisuutta:
Pekka Ruokolainen: Brändikäsikirja – Näin teet yritysbrändistä vetovoimaisen, 2020
Juha Pohjola: Brändin ilmeen johtaminen, 2019
Martti Korpijaakko & Heikki Nuutinen: Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä, 2020
Martti Korpijaakko & Heikki Nuutinen: Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä vol. 2, 2023
Alina Wheeler, Debbie Millman: Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, 2017
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.
Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla toteutetaan mahdollisesti työelämälähtöinen kehittämistyö, jossa aito toimeksianto ulkopuoliselta yhteistyöyritykseltä.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 1op / 27h op, josta osa on kontaktiopetusta ja osa itsenäistä työskentelyä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla toteutetaan aiheeseen liittyviä oppimistehtäviä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Itsearviointi, reflektointi ja vertaisarviointi
Oppimistehtävän arviointi
Aktiivinen osallistuminen opetukseen
Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ajoitus
01.01.2023 - 30.04.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 25
Koulutus
- Biotuotemuotoilun koulutus
Opettaja
- Minna Pimiä
Vastuuopettaja
Heli Abdel-Rahman
Ryhmät
-
BTMKV20KPBiotuotemuotoilun koulutus, päivätoteutus
Tavoitteet
- ymmärrät asiakasarvon syntyprosessin ja osaat ottaa sen huomioon luodessaan markkinointisuunnitelmia
- osaat käyttää eri työkaluja kehittäessään ja vahvistaessaan yrityksen brändia
- osaat luoda sopivia brändistrategioita ja toteuttaa niitä
- osaat tehdä sopivia brändiviestintäsuunnitelmia ja toteuttaa niitä tehokkaasti
Sisältö
Mistä asiakasarvo muodostuu ja miten se otetaan huomioon luotaessa markkinointisuunnitelmia?
Mitä eri työkaluja on olemassa ja miten niitä käytetään kehitettäessä ja vahvistaessa yrityksen brändiä?
Miten brändistrategioita luodaan ja toteutetaan?
Miten brändiviestintäsuunnitelmia tehdään ja kuinka niitä hyödynnetään tehokkaasti?
Opiskelumateriaali
Saatavilla opintojakson Learn alustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.
Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Mahdollinen työelämälähtöinen harjoitustyö, jossa aito toimeksianto ulkopuoliselta yhteistyöyritykseltä.
Opiskelijan työmäärä
5 op on 135h, josta kontaktiopetuksen osuus on 70h ja itsenäisen työn osuus 65h
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla toteutetaan aiheeseen liittyviä oppimistehtäviä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Itsearviointi, reflektointi ja vertaisarviointi
Oppimistehtävän arviointi
Aktiivinen osallistuminen opetukseen