Siirry suoraan sisältöön

Brändin rakentaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: PA00DF14

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Ymmärrät asiakasarvon syntyprosessin ja osaat ottaa sen huomioon luodessaan markkinointisuunnitelmia.
Ymmärrät brändin hallinnan keskeisen roolin.
Osaat käyttää eri työkaluja kehittäessään ja vahvistaessaan yrityksen brändia.
Osaat luoda sopivia brändistrategioita ja toteuttaa niitä.
Osaat tehdä sopivia brändiviestintäsuunnitelmia ja toteuttaa niitä tehokkaasti.

Sisältö

Mistä asiakasarvo muodostuu ja miten se otetaan huomioon luotaessa markkinointisuunnitelmia?
Mikä on brändin hallinnan keskeinen rooli?
Mitä eri työkaluja on olemassa ja miten niitä käytetään kehitettäessä ja vahvistaessa yrityksen brändiä?
Miten brändistrategioita luodaan ja toteutetaan?
Miten brändiviestintäsuunnitelmia tehdään ja kuinka niitä hyödynnetään tehokkaasti?

Ilmoittautumisaika

06.11.2023 - 17.11.2023

Ajoitus

08.01.2024 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 30

Koulutus
  • Palvelumuotoilun koulutus
Opettaja
  • Minna Pimiä
Vastuuopettaja

Minna Pimiä

Ryhmät
  • PAKV23KM
    Palvelumuotoilu, monimuoto

Tavoitteet

Ymmärrät asiakasarvon syntyprosessin ja osaat ottaa sen huomioon luodessaan markkinointisuunnitelmia.
Ymmärrät brändin hallinnan keskeisen roolin.
Osaat käyttää eri työkaluja kehittäessään ja vahvistaessaan yrityksen brändia.
Osaat luoda sopivia brändistrategioita ja toteuttaa niitä.
Osaat tehdä sopivia brändiviestintäsuunnitelmia ja toteuttaa niitä tehokkaasti.

Sisältö

Mistä asiakasarvo muodostuu ja miten se otetaan huomioon luotaessa markkinointisuunnitelmia?
Mikä on brändin hallinnan keskeinen rooli?
Mitä eri työkaluja on olemassa ja miten niitä käytetään kehitettäessä ja vahvistaessa yrityksen brändiä?
Miten brändistrategioita luodaan ja toteutetaan?
Miten brändiviestintäsuunnitelmia tehdään ja kuinka niitä hyödynnetään tehokkaasti?

Opiskelumateriaali

Learn-alustalla oleva materiaali.
Pekka Ruokolainen: Brändikäsikirja – Näin teet yritysbrändistä vetovoimaisen, 2020.
Juha Pohjola: Brändin ilmeen johtaminen, 2019.
Alina Wheeler, Debbie Millman: Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team 2017.
Martti Korpijaakko & Heikki Nuutinen: Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä, 2020.
Martti Korpijaakko & Heikki Nuutinen: Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä vol. 2, 2023.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Työjärjestyksen mukainen lähiopetus ja ohjaus, sekä itsenäinen työskentely.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Osaamisen näyttö.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Hyväksiluku tai osittainen hyväksiluku.

TKI ja työelämäyhteistyö

Tällä hetkellä ei ole tiedossa työelämäyhteistyötä tämän toteutuksen yhteydessä.

Opiskelijan työmäärä

135 h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävien asiasisältö ja taso, visualisointi ja suunnittelunäkemys, itsereflektio.
Aktiivinen osallistuminen opetukseen, harjoitustöiden hyväksytty suorittaminen ja vertaisten töihin tutustuminen ja palautteenanto.

Ilmoittautumisaika

08.11.2021 - 21.11.2021

Ajoitus

10.01.2022 - 31.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 32

Koulutus
  • Palvelumuotoilun koulutus
Opettaja
  • Minna Pimiä
Vastuuopettaja

Minna Pimiä

Ryhmät
  • PAKV21KM
    Palvelumuotoilu, monimuoto

Tavoitteet

Ymmärrät asiakasarvon syntyprosessin ja osaat ottaa sen huomioon luodessaan markkinointisuunnitelmia.
Ymmärrät brändin hallinnan keskeisen roolin.
Osaat käyttää eri työkaluja kehittäessään ja vahvistaessaan yrityksen brändia.
Osaat luoda sopivia brändistrategioita ja toteuttaa niitä.
Osaat tehdä sopivia brändiviestintäsuunnitelmia ja toteuttaa niitä tehokkaasti.

Sisältö

Mistä asiakasarvo muodostuu ja miten se otetaan huomioon luotaessa markkinointisuunnitelmia?
Mikä on brändin hallinnan keskeinen rooli?
Mitä eri työkaluja on olemassa ja miten niitä käytetään kehitettäessä ja vahvistaessa yrityksen brändiä?
Miten brändistrategioita luodaan ja toteutetaan?
Miten brändiviestintäsuunnitelmia tehdään ja kuinka niitä hyödynnetään tehokkaasti?

Opiskelumateriaali

Learn alustalla oleva materiaali. Internet lähteet. Juha Pohjola; Bändin ilmeen johtaminen, 2019. Alina Wheeler, Debbie Millman; Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team 2017.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Työjärjestyksen mukainen lähiopetus ja ohjaus, sekä itsenäinen työskentely.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Osaamisen näyttö.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Hyväksiluku tai osittainen hyväksiluku.

TKI ja työelämäyhteistyö

Tällä hetkellä ei ole tiedossa työelämäyhteistyötä tämän toteutuksen yhteydessä.

Arviointiasteikko

1-5