Restauroinnin englantiLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: 888830912
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Korkeakoulu
- Peppi
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa toimia oman alansa viestintätilanteissa englannin kielellä vakuuttavasti ja tilanteen huomioon ottaen, myös ennakoimattomissa tilanteissa. Hän tuntee oman alansa englanninkielistä käsitteistöä ja pystyy hyödyntämään kielitaitoaan asiantuntijatehtävissä. Tavoitetasona on eurooppalaisen viitekehyksen tasoa B2 vastaava osaaminen myös työtehtäviin liittyvissä tilanteissa. Ennakkoedellytyksenä on englannin pitkän yo-kokeen cl-arvosana, lähtötasotestissä osoitettu B2-tason kielitaito, tai hyväksytysti suoritettu valmentava kurssi. Opiskelijan, joka lähtötasotestin perusteella on ohjattu englannin valmentavalle kurssille, on suoritettava valmentava kurssi hyväksytysti ennen kuin hän voi osallistua tämän opintojakson tenttiin. Erittäin suositeltavaa on, että valmentavasta kurssista on hyväksytty arvosana jo ennen tämän opintojakson alkua. Yhteinen osuus Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa arvioida omaa oppimistaan, arvioida englanniksi tapahtuvien viestintätilanteiden onnistumista sekä soveltaa taitojaan uusissa tilanteissa osaa käyttää kielellisiä apuneuvoja (esim. verkkosanakirjoja, hakukoneita ja oikolukutoimintoja) tehokkaasti osaa mukauttaa viestintätyyliään tilanteen, puhekumppanin ja osallistujien kielitaidon mukaan tiedostaa kulttuurin vaikutuksen viestintään - osaa englannin kielellä - laatia työhakemuksen ja osallistua työpaikkahaastatteluun, sekä näissä tilanteissa kuvailla omaa osaamistaan ja koulutustaan, - laatia selkeitä ja jäsentyneitä, työelämän tilanteisiin tyylillisesti sopivia sähköpostiviestejä, - viestiä puhelimessa selkeästi ja sujuvasti, - kuvailla yritystä tai muuta organisaatiota ammattimaisesti, - laatia opinnäytetyön abstraktin Kymenlaakson AMK:n ohjeiden mukaisesti. Alakohtainen osuus -Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa englannin kielellä - perustella näkökantaansa restaurointiin liittyvissä asioissa alan asianmukaista käsitteistöä käyttäen - kuvailla restaurointiprosessia, -kohdetta, työtapoja ja materiaaleja asianmukaista sanastoa käyttäen - osallistua oman alansa työpalaveriin - kirjallisesti referoida restaurointia käsittelevää suomenkielistä artikkelia
Sisältö
yhteinen osuus - oppimistaidot - kielellisten apuneuvojen käyttö - työnhaku, ml. oman osaamisen ja koulutuksen kuvailu - sähköposti ja puhelinviestintä - yrityksen/organisaation kuvailu - opinnäytetyön abstraktin kirjoittaminen - rakenteiden kertaus itseopiskeluna Opinaika-sivuston ja Moodlen ohjeistuksen avulla - selkeän ja luontevan ääntämistaidon vahvistaminen alakohtainen osuus -restauroinnin keskeistä sanastoa alakohtaisesti erilaisten kirjallisten julkaisuiden ja internetin avulla -neuvottelu- ja kokoustilanteita -suullinen esitelmä omalta alalta
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Kuvaus arvioinnin kohteista on toteutuskuvauksessa. Arviointiasteikko: Kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1): hylätty (0). Arvosanat 3-5 edellyttävät B2- tason kielitaitoa. Hyväksytyn suorituksen edellytyksenä on toteutuskuvauksessa eriteltyjen vaatimusten lisäksi aktiivinen osallistuminen opetukseen. Aktiivinen osallistuminen tarkoittaa sitä, että: Opiskelija on läsnä 75 %:ssa opintojakson lähiopetuksesta, ellei opintojakson toteutuksen kuvauksessa toisin ohjeisteta. Kieltenopettajat pitävät läsnäolorekisteriä lähiopetukseen osallistumisesta. Kurssia, joka on hylätty poissaolojen takia, ei voi tenttiä, vaan kurssille on osallistuttava uudelleen. Opiskelija huolehtii että hänellä on käytössään opetussuunnitelmassa mainittu opiskelumateriaali (esim. oppikirja). Opiskelija ottaa osaa opettajan ohjeistamiin aktiviteetteihin lähiopetuksessa. Opiskelija tekee koti- ja etätehtävät opettajan antamien ohjeiden ja aikataulun mukaisesti.