Siirry suoraan sisältöön

3D-hahmosuunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU18-3014

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 22

Koulutus

  • Degree Programme in Game Design

Opettaja

  • Emilia Haanpää

Ryhmät

  • GDKV23SP
    Game design, full-time studies
  • 03.03.2025 10:00 - 16:00, 3D character design GD00CU18-3014
  • 10.03.2025 10:00 - 16:00, 3D character design GD00CU18-3014
  • 27.03.2025 09:00 - 16:00, 3D character design GD00CU18-3014
  • 10.04.2025 09:00 - 16:00, 3D character design GD00CU18-3014
  • 23.04.2025 09:00 - 14:15, 3D character design GD00CU18-3014

Tavoitteet

Pystyt mallintamaan kolmiuloitteisia hahmoja käyttämällä kurssilla opittuja tekniikoita.
Tunnet hahmojen mallinnuksen rajoitukset käyttötarkoituksen perusteella.
Tutustut tekniikoihin, joita peliteollisuudessa käytetään hahmojen suunnittelussa.

Sisältö

Kuinka mallinnat 3D-hahmoja 3D-ohjelmistossa?
Mitkä ovat hahmon mallintamisen eri tekniikat? Milloin käytetään laatikkomallinnustekniikkaa ja reunasilmukkatekniikoita?
Kuinka luoda varusteita hahmoillesi, kuten vaatteita, koruja, työkaluja?
Mikä on sopiva tapa luoda vaatteita reaaliaikaiseen 3D: hen? Minkälaisia teksturointi tekniikoita käytetään vaatteita tai ihoa toteutettaessa.
Kuinka mallintaa hiuksia käyttäen erilaisia tekniikoita.
Mikä on Render Baking?

Opiskelumateriaali

Materiaali Learnissä

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Osallistut oppitunneille annetun aikataulun mukaan. Oppituntiharjoitusten lisäksi tehdään erikseen annettavia, itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä.



Jos sinulla on vastaava aiempi opintosuoritus (ts. korkeakoulutasoinen kurssisuoritus), olet opiskellut vuoden esim. kansanopistossa ja sinulla on työnäytteet esitettävissä tai sinulla on kurssia tasoa vastaava tai ylittävä osaaminen esim. työkokemuksen kautta ja portfolio esiteltävissä voit halutessasi pyrkiä hyväksilukemaan kurssin. Tästä on kuitenkin ensin keskusteltava kurssin opettajan kanssa.



TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijat tekevät hahmoa omaan peliprojektiin

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Suoritetut tehtävät

Esitietovaatimukset

Required studies of Character and environment design, Basics of 3D modelling, and Basics of 2D animation or equivalent skills in human muscle anatomy, animation and character design.